We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Nowa gama serwerów dedykowanych 2008


kamil
04-03-2008, 17:18
Cytat Napisał marcin554
no mój serwek właśnie leży bo zablokowali go automatycznie przez "atak" którego nie było ;/ Odp. pewnie dostane dopiero w poniedziałek wiec TRAGEDIa i same straty z powodu tych weekendowych przerw :/

Chyba trzeba bedzie zmienic serwerownie jesli znacie jakies dobre to pw... please
Widzę, że od tego czasu wymieniłeś kilka konstruktywnych wątków z supportem. Mam nadzieję, że wszystko się wyjaśniło.

marcin554
23-02-2008, 23:41
no mój serwek właśnie leży bo zablokowali go automatycznie przez "atak" którego nie było ;/ Odp. pewnie dostane dopiero w poniedziałek wiec TRAGEDIa i same straty z powodu tych weekendowych przerw :/

Chyba trzeba bedzie zmienic serwerownie jesli znacie jakies dobre to pw... please

angerek
20-02-2008, 17:54
to ja jeszcze dopiszę do listy próśb - a pod tymi powyżej się dopisuję.
przy czym najbardziej pod opcję support tech. gdy pada maszyną sprzętowo w weekandy.

czy płatności nie mogą byś identyfikowane co miesiąc po czyms innym niż numer zamówienia który co miesiąc się zmienia?

marcoos
16-02-2008, 23:35
Cytat Napisał kamil
Jeden argument wiosny nie czyni. Jakie inny elementy mogłyby wpłynąć na zmianę serwerowni przez ciebie?
Argument wsparcia technicznego (czy raczej serwisu w przypadku awarii hardware'u) w weekend jest niezwykle istotny. Bo co innego niedostępność przez 2-4 godziny a co innego przez cały weekend.

Osobiście czego mi brakuje w Waszej ofercie najbardziej to możliwości zestawiania VLANu na osobnym interfejsie pomiędzy serwerami trzymanymi u Was. Zastosowanie oczywiste (baza danych na osobnym serwerze, spool fcgi na osobnym, frontend http na kolejnym). Wiadomo, że aplikacje "jadące" mocniej po bazie danych generują dużo operacji dyskowych przez co sporo mocy serwera idzie na waiting for io (swoją drogą tutaj byłbym bardzo zainteresowany w najbliższym czasie dyskami SSD nawet niewielkiej pojemności do serwerów)

Dalej - żałuje, że trochę po macoszemu traktujecie FreeBSD - np. nadal jest on dostarczany w wersji 6.2 co na starcie rodzi konieczność buildworlda do bliższych teraźniejszości wersji (przyznam się bez bicia - nie testowałem jeszcze jak działa Wasz vKVM w przypadku FreeBSD i na ile bezboleśnie installworld & mergemaster by dało się wykonać).

Kolejna rzecz: absurdalnie drogi backup rsync. 759 PLN za 5 GB na rok to kilka razy drożej niż w większości firm oferujących tego typu usługę.

Brak dokładniejszych informacji o sprzęcie na Waszej stronie www. Czemu nie podajecie np w przypadku RAIDa hardwareowego jaki to kontroler. Albo czym się różnią oprócz procesora serwery SuperPlan od MG/EG. Rozumiem że desktopowe płyty na chipsecie VIA nie są może marketingowo jakąś rewelacją, ale większa transparentność by Wam raczej nie zaszkodziła.

Brak możliwości uproszczonej migracji pomiędzy "edycjami" serwerów czy ich poziomami. Naprawdę nie pogniewałbym się nawet za dodatkową opłatą za możliwość "upgrade'u" powiedzmy superplan 2007 do 2008.

I ostatnia rzecz: brak możliwości wykupienia dodatkowych IP. Tutaj liczę na realizacje Waszego pomysłu z dystrybucją przystosowaną pod wirtualizacje out-of-box. Wiadomo wirtualizacja to trend przed którym nie da się uciec, a IP są tutaj bardzo przydatne

Przy okazji kilka argumentów które uważam za plusy w Waszej ofercie:
- Sprawny netboot & restartowanie serwera & rescue. Działa natychmiastowo w przeciwieństwie do dużej ilości niemieckich serwerowni z podobnego przedziału cenowego a pozwala rozwiązać wszystkie problemy po za czysto sprzętowymi
- Dobre parametry łącza jak za tą cenę. Wprawdzie chwilowo notowałem jakieś problemy na łączności z klientami Multimo (GTS), ale to przejściowo. Bardzo mi się podoba, że rzeczywiście prędkości "SLA" są osiągalne w każdej porze dnia.
- Backup FTP o wielkości dysku - bardzo użyteczna rzecz, chociaż nadal mam zastrzeżenia do prędkości (ostatnio między 4 a 6 rano oscylował w granicach 1 MB/s w porywach do 1,4 MB/s)
- Polska faktura - zawsze oszczędza to oszczędność czasu
- usługa secondary dns
- RTM
- nowatorskie pomysły (RPS w założeniach bardzo mi się podoba)

maxxx
16-02-2008, 20:28
jakie rodzaju pomocy oczekujesz od nas w wieczory, albo w weekend. czy chodzi bardziej o support handlowy czy typowo techniczny?
To i ja się wypowiem. Jeżeli chodzi o pomoc w wieczory/weekendy to zależy mi jedynie na tym, abym powiedzmy w sobotę mógł spokojnie wysłać email z prośbą o interwencję na wybranym serwerze i być pewnym, że otrzymam odpowiedź w dwie, trzy godziny z potwierdzeniem zaplanowania prac (na pytania czysto handlowe - szczególnie jak się nie jest klientem - można poczekać troszkę dłużej). Nie musi to być kontakt telefoniczny, wystarczy aby pomoc@ovh.pl nie było adresem widmo w weekendy.

Teraz garstka moich przemyśleń na temat pomocy przez email. Ogólnie poczta to już troszkę przeżytek. Zastanawiam się czy nie lepiej zainwestować w jakiś system pomocy bezpośrednio na stronie. Powiedzmy takie http://www.kayako.com/, znany i cieszący się sporą popularnością Help Desk, lub coś darmowego http://www.accord5.com/trellis. Oba rozwiązania zapewne dużo bardziej funkcjonalne niż archaiczny już email. Plusów mnóstwo, różne departamenty, możliwość przenoszenia wiadomości między departamentami pomocy, priorytety, powiadomienia email, email piping, rss, załączniki, faq/knowledgebase (wraz ze zintegrowaną wyszukiwarką), specjalnie przystosowany interfejs do współpracy z PDA lub do obsługi przez WAP, możliwość integracji z obecną bazą użytkowników i wiele więcej. Nie dość, że taki Help Desk to dużo czytelniejsze rozwiązanie niż email (nie trzeba wyszukiwać 10 mailów od klienta, żeby zorientować się w temacie), widać w listingu pytań które jest na jakim etapie przetwarzania, nie ma problemów ze spamem (captcha) do tego jeszcze możliwość przydzielania w locie pytanie<>konkretny pracownik.
Według mnie właśnie w takie rozwiązanie powinniście zainwestować, z korzyścią dla siebie jak i klienta.

Wspomniałeś o rosnącej liczbie próśb o odblokowanie serwerów. Zdaje się, że każdy rozsądnie myślący użytkownik potrafi przewidzieć czas potrzebny na transfer, zaksięgowanie i uaktualnienie danych o wpłacie należności za serwer. Ja przynajmniej potrafię opłacić serwer na początku tygodnia poprzedzającego termin płatności. Do waszego rozważenia pozostawiam możliwość uruchomienia serwisu podobnego do tego jaki funkcjonuje na potrzeby aktywacji kont w 60free. Czyli z automatu powiadomienie telefoniczne na 4-5 dni roboczych przed wygaśnięciem serwera lub podobne rozwiązanie z wykorzystaniem SMS lub Bota Gadu-Gadu.

Ps. Znowu się rozpisałem jak głupi, ale jak temat warty uwagi to chyba się nie obrazicie

utf
16-02-2008, 16:36
Ja obecni mam u was serwery w ovh.de Dlaczego?

1. Rożnicy w supporcie nie widzę bo i tak wszystko przez ovh.fr przechodzi.
2. Dostaje łacze 1GBps chodź go nie wykorzystam na pewno - to przy robieniu backupu czy jakimś DoS przyda się bo nikt mi serwera nie zapcha
3. Płacę 150 euro zamiast 800zł (za jeden serwer)

co by mi się przydało w ovh?
1. Lepsze dyski do tanszych serwerów (może nie tych najtańszych ale np z serii MG by dało się tam 2 dyski SAS włożyć zamiast SATA).
2. Lepszy support (wtedy może i bym do polski się przeniósł)
3. Przynajmniej trochę zarównanie cen z niemcami - nie muszą być identyczne. (wtedy nie musiałbym ich kupować w niemczech ;-)).

Co do łącz rozumiem polak jest inny ja widoczniej nie jestem aż tak inny bo wykorzystuje niecałe 10mbps na serwerze

kamil
15-02-2008, 23:50
Cytat Napisał angerek
a ja napiszę podobnie. czeka mnie zmiana i to co powoduje że zastanawiam się na ofertą inną firmy w której jestem aktualnie w ovh to właśnie cisza w weekandy czy wieczory...
jakie rodzaju pomocy oczekujesz od nas w wieczory, albo w weekend. czy chodzi bardziej o support handlowy czy typowo techniczny?

z mojej strony widzę coraz więcej pytań handlowych związanych z odblokowywaniem maszyn, które nie zostały odnowione na czas. niby każdy ma 6 przypomnień, płatności online itp... ale w praktyce już nie jest tak pięknie

angerek
15-02-2008, 23:37
a ja napiszę podobnie. czeka mnie zmiana i to co powoduje że zastanawiam się na ofertą inną firmy w której jestem aktualnie w ovh to właśnie cisza w weekandy czy wieczory... więc jeśli się to zmieni to zmiany firmy na pewno nie będzie

kamil
15-02-2008, 22:11
Cytat Napisał marcoos
Dla mnie byłby to argument by myśleć nad przeniesieniem do Was serwerów które wymagają nieco wyższego poziomu dostępności (tj. wizja całego weekendu "down" mnie skutecznie odstręczała od tego pomysłu).
Jeden argument wiosny nie czyni. Jakie inny elementy mogłyby wpłynąć na zmianę serwerowni przez ciebie?

marcoos
15-02-2008, 19:31
Cytat Napisał kamil
Pracujemy również nad supportem 7/7, żeby nie było problemów ze zgłaszaniem usterek w weekend. Więcej informacji będę miał gdzieś za 3-4 tygodnie. Co o tym sądzicie?
Dla mnie byłby to argument by myśleć nad przeniesieniem do Was serwerów które wymagają nieco wyższego poziomu dostępności (tj. wizja całego weekendu "down" mnie skutecznie odstręczała od tego pomysłu).

Takie zmiany na pewno zostaną przez wszystkich ciepło przyjęte.

maxxx
15-02-2008, 17:26
Za RSS punkt dla Was. A za support 7/7 oklaski na stojąco.

Crzysiek1
15-02-2008, 17:13
rss rzeczywiscie duza pomoc.

zgloszenia tak jak mowie najlepiej zeby byly powiazane z kontem a najlepiej z konkretna usluga. wtedy wymiana informacji bylaby dwukierunkowa i w miare precyzyjna. zeby nie tracic energii na "jakie konto? jaki adres?" a odpowiedz za 2godz i znow marudzenie ze support wolny.
do tego koniecznie pole z dokladnym opisem usterki i niech nie wysyla formularza dopóki klient sie nie rozpisze

i link do prac jakimis wolami na stronie glownej bo nie wszyscy chyba wiedza o tym adresie.

kamil
15-02-2008, 16:41
W takich sytuacjach najlepiej przechodzić najpierw przez prace.ovh.pl. Dzisiaj została również dodana (przywrócona) opcja RSS'a, tak więc komunikacja będzie jeszcze sprawniejsza. Opinie mile widziane.

Możliwe, że sytuacje o których wspominacie trafiały się w momentach szczytowych, trzeba by było zrobić jakiegoś back-flasha

Pracujemy również nad supportem 7/7, żeby nie było problemów ze zgłaszaniem usterek w weekend. Więcej informacji będę miał gdzieś za 3-4 tygodnie. Co o tym sądzicie?

Crzysiek1
15-02-2008, 16:23
Na sytuacje ktore znane sa datacenter sa prace.ovh.pl i powiadomienia dzialaja dobrze. Kwestia tylko sprzezenia zwrotnego.

maxxx
15-02-2008, 15:46
O właśnie, w sytuacji takiej jak teraz już od 10 minut powinno wisieć zawiadomienie co się stało, dlaczego i kiedy możemy spodziewać się naprawy usterki routera. :/

Edit: Przepraszam, właśnie się pojawiła informacja na prace.ovh.pl

Crzysiek1
15-02-2008, 14:18
moim zdaniem do zglaszania usterek powinien byc osobny panel a nie forum. bo pewnie czesto support ma problem z identyfikacja postu jako zgloszenia
najlepiej powiazany z identyfikatorem klienta/konta zeby nie bylo problemu z namierzaniem usterek nawet jesli klient nie poda danych

ps nie zapomnijmy tez o cudownych klientach, ktorzy...

maxxx
15-02-2008, 13:59
Jak macie jakieś problemy z nami, to zawsze Was wysłuchamy, zarówno na forum jak i na maila.
Co do maila/telefonu to się zgodzę. Nigdy nie miałem problemu z otrzymaniem odpowiedzi (mniej lub bardziej konkretnej) i nie czekałem na podniesienie słuchawki. Ale o pomocy na forum możemy trochę podyskutować. Chociaż ... hmm ... właśnie przeglądam ostatnie tematy i raczej nie ma się do czego przyczepić. No dobra, przyznaję, w chwili obecnej jest ok. Ale zdarzały się sytuacje w których różne pytania wisiały na boardzie przez kilka dni pozostawione bez odpowiedzi. Nie odbierajcie tego jako czepianie się, po prostu odniosłem wrażenie, że niektóre tematy celowo omijacie szeroki łukiem.

Podsumowując jak dla mnie pomoc na 4+ w 6cio stopniowej skali. Jednak nie spoczywajcie na laurach bo kto nie idzie do przodu ten się cofa.

kamil
15-02-2008, 12:56
Cytat Napisał maxxx
A co do Oles'a, praca zapewne bardzo ciekawa (trochę zazdroszczę ). Interesujący jest jednak inny fakt. Nie dość, że prowadzi tak wielką firmę, to jeszcze znajduje czas, żeby pogadać na forum ze zwykłym Kowalskim. To tu mniej widać jego pracowników (pozdrawiam ) niż jego samego. Zaiste imponujące zarządzanie czasem pracy.
Pracownicy potwierdzają swoją obecność na forum Faktycznie podejście Octava do pracy budzi duży szacunek nie tylko dla nas, ale na każdym forum, czy liście, na której coś napisze. Ta odpowiedź wcale nie jest moderowana

Pamiętaj również, że w supporcie siedzą żywi ludzie, którzy robią świetną robotę, aby wszystko działało tak jak trzeba. Jak macie jakieś problemy z nami, to zawsze Was wysłuchamy, zarówno na forum jak i na maila.

Crzysiek1
15-02-2008, 00:13
Pisz, pisz dobrze mowisz...
Mlodzi niech sie ucza i sa jak najbardziej pozadani. nikomu nie odbieram tego prawa i tej przyjemnosci. Tylko, ze ja mam tak, ze jak mi sie przydarzy jakies "nieszczescie" to staram sie szukac winy najpierw w swoim braku wiedzy, doswiadczenia, a dopiero pozniej szukac pomocy, albo marudzic. A tutaj zaobserwowalem, ze system postawiony z panelu zakupu serwera kilka dni pracy i okazuje sie ze samo nie chce chodzic. A komentarze na fora.

> Zaiste imponujące zarządzanie czasem pracy.
E tam siedzi 24h w robocie, slonce w webcamie oglada to i czasem cos napisze

maxxx
14-02-2008, 23:52
maxxx te blaszyska to moja jak dotad nawieksza i nieslabnaca pasja jaka uprawialem w zyciu. Mimo, ze czesto bywaja dla mnie nieznosne
Mam podobnie, tylko, że w moim przypadku bzik występuje na punkcie sprzętu (potrafię godzinami siedzieć na stronach ibm, hp, dell i wertować konfiguracje - ostatnio napaliłem się na Dell EqualLogic PS5000E iSCSI Array pięęękna macierz dyskowa :P). Konfiguracja systemów zainstalowanych na serwerach to już inna bajka.

A co do Oles'a, praca zapewne bardzo ciekawa (trochę zazdroszczę ). Interesujący jest jednak inny fakt. Nie dość, że prowadzi tak wielką firmę, to jeszcze znajduje czas, żeby pogadać na forum ze zwykłym Kowalskim. To tu mniej widać jego pracowników (pozdrawiam ) niż jego samego. Zaiste imponujące zarządzanie czasem pracy.

Odniosę się jeszcze do młodocianych "administratorów". Za sprawą agresywnej polityki cenowej chociażby Ovh, serwery dedykowane stały się dostępne niemal dla każdego Polaka. Nie musisz babrać się w przelewy zagraniczne, wypukłe karty kredytowe, paypal'e i inne moneybookers'y. Cena, łatwość zakupu i oferta znacząco przyczyniły się do wzrostu liczby niedoświadczonych/początkujących administratorów. Czy to źle? Dla pomocy technicznej zapewne, ale ogólnie dla firmy jak i reszty klientów jest to - z mojego punktu widzenia - korzystne. Taki właściciel serwera klasy kimsufi, zazwyczaj kupuje maszyne pod forum/cms, mały serwer shoutcast czy grę online. Nie wykorzystuje w całości przydzielonych mu zasobów. Czyli klient pożądany

Ps. Znowu sie za bardzo rozpisałem

Crzysiek1
14-02-2008, 21:30
maxxx te blaszyska to moja jak dotad nawieksza i nieslabnaca pasja jaka uprawialem w zyciu. Mimo, ze czesto bywaja dla mnie nieznosne

A w ogole to oles to ma fajna robote. Wielki podziwek dla tego co robi. Ciekawe ile spi bo oczasami widze ze mniej niz ja

Ja ostatnio zauwazylem ze operatorami maszyn ovh sa ludzie, ktorzy czesto nie do konca wiedza co to linux/unix. Do tego nie sa bynajmniej posiadaczami serwerow kimsufi czy start Byc moze nie zdaja sobie sprawy ile pracy/wiedzy kosztuje obsluga takiej maszyny lub licza na to, ze cala robote zrobi za nich ovh.
Na forum czesto widac mnogosc roznych problemow, ale sa tez takie serwisy, ktorych awarii nie stwierdzilem w calym okresie mojego korzystania z nich (np polska stacja rozne kanaly, rozne pory dnia i roku)

maxxx
14-02-2008, 20:55
Crzysiek1, chyba za bardzo przywiązujesz się do tych małych czarno-szarych pudełek

A czy serwery odwzajemniają miłość? W ciągu mojej 1,5 rocznej przygody z Ovh obraził się na mnie tylko jeden dysk twardy (technik w akceptowalnym czasie zastąpił marudera). Jak na katusze jakimi raczymy te maleństwa, to wynik jest całkiem przyzwoity.

A jeżeli już przy uczuciach do serwerów jesteśmy, to my jak my, ale ludzie z webhostingtalk.com najwyraźniej nie darzą sympatią maszyn z Roubaix. Nie wiem co Ovh im takiego złego zrobiło, ale wypowiedzi w większości przypadków są negatywne. Dla mnie sytuacja niezrozumiała, może warto i tam zamieścić kilka pozytywnych opinii od klientów z Polski? Dobra kończę bo wyjdzie na to, że za bardzo marudzę

oles@ovh.net
14-02-2008, 15:16
Crzysiek1 a écrit:
>
> Tymczasem Happy Valentine's!
> I by maszyny kochaly nas tak jak my je...





Crzysiek1
14-02-2008, 12:11
Tymczasem Happy Valentine's!
I by maszyny kochaly nas tak jak my je...

oles@ovh.net
13-02-2008, 15:56
> Mam jedno pytanie odnosnie planowanego "rabatu 20%".
> Zeby sprzedac usluge "dla siebie", to trzeba posiadac juz 1 serwer a
> znizka bedzie na drugi czy wystarczy 1?


jak zaplacisz, to bedziesz mial 20% tego co zaplacisz na
"koncie" w ovh. bedzisz mogl cos kupic w ovh albo nam
wystawic fakture zeby to odzyskac w postacie pieniedzy
na twoim koncie. mamy jeszcze duzo roboty nad serwisem
i nad umowa i prawem. mosi to byc zgodne z prawem a
wiem dobrze ze w polsce jest troche papierowo i pieczatkowo.
mam nadzieje ze ten serwis wam szybko zaproponujemy ale
to mosi byc dopiete do konca.


kubeczeq
13-02-2008, 13:19
Jestem pod wrazeniem planow...

I uwazam (choc tylko 'mala biedna myszka' jestem), ze bardzo sluszna koncepcja z uniezaleznieniem sie od klasycznego tranzytu. Powodzenia !



Mam jedno pytanie odnosnie planowanego "rabatu 20%".
Zeby sprzedac usluge "dla siebie", to trzeba posiadac juz 1 serwer a znizka bedzie na drugi czy wystarczy 1?

Pozdrawiam

maxxx
13-02-2008, 10:48
Dziękuję za odpowiedź. Pozostaje nam troszkę poczekać

oles@ovh.net
13-02-2008, 02:26
> Ja jeszcze z własnej ciekawości zapytam. Oles czemu nie zdecydujesz sie
> na poprowadzenie światłowodu do polskich węzłów wymiany ruchu (PL-IX,
> WIX, AC-X)? Rozumiem, że nie oferują one peeringu z TPSA, mimo wszystko
> w Polsce dość intensywnie rozwijają się alternatywni ISP (uwolnienie
> lokalnej pętli abonenckiej (LLU) dość mocno temu sprzyja) i według mnie
> naprawdę spora część ruchu mogłaby wędrować właśnie tą drogą do Polski.
> Zalety tego rozwiązania poznało już bodajże Leaseweb. Czy naprawdę w
> chwili obecnej taka inwestycja nie jest opłacalna?


mamy progam inwestucji na siec do 2011. warszawa i praga jest w tym.
narazie konczym (za 2 tygodnie), roubaix/bruxelles/amsterdam. bedziemy
mieli 40x10G miedzy tymi miastami, a mamy juz Paris/Roubaix 2x40x10G.
Tez Londyn robimy teraz ale inaczej. Frankfurt juz jest ale tez innaczej.
Inaczej bedzie zrobiony Madryd, Vienne, Zurick, Milan, Prage, Varsovie.
Wlasny nastepty krok to bedzie Bruxelles/Dusseldorf/Frankfurt 40x10G. chyba
na koniec 2008. moze poczatek 2009. potem dalej.

to sa tylko sieci miedzy miastemi i datacenter. potem mozna zobaczyc
jak to dobrze uzywac. ale to sa duze koszty (calosc to jest okolo 15ME)
i trzeba isc powoli. dlatego nie chce jeszcze proponowac w polsce 100Mbps
SLA. ale za kilka miesiecy to bedzie mozna. bo to nie wszystko powiedziec
100Mbps SLA. trzeba jeszcze jakosc trzymac. na mojej sieci nie mam
problemu. i zeby kosc byla wszedzie nasza siec mosi isc jak najblizej
visiteur czyli prawi do DSLAM do ADSL czyli kazde "duzo" miasto w europie.
tego jest okolo 60 w europie. powolie sie to zrobic. i dlatego trzeba
powoli 100Mbps a nie do dechy od razu. dzisiaj ovh to 80Gbps na siec.
mysle ze bezie 150Gbps po koniec 2008. tyle Gbps tylko na naszej sieci
da push na internet. nie mozna liczyc na transit IP. tego nikt nie
wytrzyma.


maxxx
13-02-2008, 00:43
chce bys wiedzial dlaczego francuz - rozumie, niemiec - rozumie, polak nie rozumie oferty
Nie rozumie, gdyż nie zna podstawowych zasad kalkulowania tych cen. I tu jest pole do popisu właśnie dla ludzi z forum, żeby edukować te "marudy".

Ja nie jestem tu specem, ale tłumacząc to zagadnienie należy wspomnieć o jakieś podstawie hostingu, czyli samym sprzęcie i kosztach jego eksploatacji nazwijmy to "bazą" i kosztach dotarcia oraz dystrybucji danych na teren(ie) danego kraju.

Gdy dane są już w Polsce to sprawa rozbija się o naszą ukochaną (lepiej by powiedzieć znienawidzoną) Telekomunikację Polską i jej negatywne nastawienie do jakiejkolwiek formy nieodpłatnej wymiany danych między sieciami (peering). Tpsa każe sobie płacić horrendalne stawki za dostęp do jej infrastruktury, tym samym nie pozwalając na obniżkę cen chociażby w Ovh. Wychodzi więc na to, że to nie Ovh jest złe (i naraża nas na niepotrzebne koszty), tylko nasz narodowy operator telekomunikacyjny, trzymając nas wszystkich w szachu i nie pozwalając na naturalne zmiany cen. (Ja po cichu liczę, że planowany podział strukturalny Telekomunikacji Polskiej wyjdzie wszystkim na dobre.)

Myślę, że takim prostym aczkolwiek dość obrazowym tłumaczeniem możemy edukować userów.

Ja jeszcze z własnej ciekawości zapytam. Oles czemu nie zdecydujesz sie na poprowadzenie światłowodu do polskich węzłów wymiany ruchu (PL-IX, WIX, AC-X)? Rozumiem, że nie oferują one peeringu z TPSA, mimo wszystko w Polsce dość intensywnie rozwijają się alternatywni ISP (uwolnienie lokalnej pętli abonenckiej (LLU) dość mocno temu sprzyja) i według mnie naprawdę spora część ruchu mogłaby wędrować właśnie tą drogą do Polski. Zalety tego rozwiązania poznało już bodajże Leaseweb. Czy naprawdę w chwili obecnej taka inwestycja nie jest opłacalna?

Crzysiek1
12-02-2008, 20:47
ktos znow zaczal o cenach.
nie mam danych FR/PL ale...
nas kosztuje kimsufi - 19 BigMac'ow.

srednie stawki "zwyklych" pracownikow
kimsufi UK - 4h pracy
kimsufi PL - 14h pracy
do tego dochodzi kurs waluty.

nie chodzi mi o to zebys teraz nam zrobil tanio bo my jestesmy biedni tylko
chce bys wiedzial dlaczego francuz - rozumie, niemiec - rozumie, polak nie rozumie oferty
na ukrainie to bys mial dopiero ciezko

oles@ovh.net
12-02-2008, 19:48
Crzysiek1 a écrit:
>
> znakomity punkt do dalszych rozwazan
> 1. swiat juz widzial kilka wspolnot zsrr, 3 rzesza, hipisi - ciezko im
> bylo z przetrwaniem
> 2. wspolnote mozna tworzyc na zasadzie ze ci z tych nizszych poziomow
> sie zabijaja a my sie trzymamy razem
> 3. ilu jest tych zielonych?
> 4. czy to czasem nie jest usprawiedliwienie dla swojego frajerstwa
> (pomagam zamiast robic kase)





Crzysiek1
12-02-2008, 19:14
znakomity punkt do dalszych rozwazan
1. swiat juz widzial kilka wspolnot zsrr, 3 rzesza, hipisi - ciezko im bylo z przetrwaniem
2. wspolnote mozna tworzyc na zasadzie ze ci z tych nizszych poziomow sie zabijaja a my sie trzymamy razem
3. ilu jest tych zielonych?
4. czy to czasem nie jest usprawiedliwienie dla swojego frajerstwa (pomagam zamiast robic kase)

oles@ovh.net
12-02-2008, 18:00
> to czy ktos sie dzieli wiedza czy nie jest kwestia filozoficzna. ktos
> pisze linuxa za darmo a miliony ludzi zarabia na tym w rozny sposob


linux, i szeroko internet, to jest poziom 6 (zielony) w spiralach de
grave: community. polska z poziomu 4 (niebieski) to 5 (pomaranczony)
przeszla w kilka lat po komunie/kosciele/dogme. z 4, partji/religi/dogme
to 5, materialisme. francja z 5, dorobic sie do 6, trzeba zyc razem, idzie
powoli teraz. a niemcy juz sa na 6. na przyklad 5 powie "energia nuklerna
to najlepsza i zobaczymy potem to co klopotow" na 6 powie "nie mozna uzywac
energie ktora nie jest 'czysta' to trzeba zyc razem i myslec o nastepnych
generacjach". itd itd. to tylko theorie de spirale dynamique de grave.
pisze co sie dzieje z ludzmi pragmatycznie. bez phylosophie.

http://www.spiraldynamics.org/
http://www.12manage.com/methods_grav...namics_fr.html

widac ze jest kilka 6 na tym forum


kamil
12-02-2008, 17:52
Cytat Napisał Crzysiek1
mi sie wydaje ze mam opracowany portret psychologiczny polskiego klienta wiec jesli chcesz moge udostepnic - wiaze sie z historia i kultura tego kraju wiec nie jest to tak do konca takie proste
tak, osobiście jestem bardzo zainteresowany takim opracowaniem. możesz mi je wysłac na priva?

Crzysiek1
12-02-2008, 15:22
mi sie wydaje ze mam opracowany portret psychologiczny polskiego klienta wiec jesli chcesz moge udostepnic - wiaze sie z historia i kultura tego kraju wiec nie jest to tak do konca takie proste

to czy ktos sie dzieli wiedza czy nie jest kwestia filozoficzna. ktos pisze linuxa za darmo a miliony ludzi zarabia na tym w rozny sposob m.in. taki ze nie musza softu kupic od microsoftu.

interesuja mnie w zyciu rozne rzeczy. zupelnie inaczej odbieram firme w ktorej widac tworczosc a nie jedynie komercje - jakies dziwne holdingi roznych branz bo akurat w to dobrze idzie.

> w polsce klienci nie chca sobie dac czasu. nie ma czasu.
a ja myslalem ze brak czasu przyszedl z zachodu. tutaj kiedys tak nie bylo. bylo winko i siesta jak na kubie

oles@ovh.net
12-02-2008, 13:24
maxxx a écrit:
>
> Zaczątki społeczności klientów Ovh powoli widać, jednak ja odnoszę
> wrażenie, że polskie forum jest traktowane trochę po macoszemu. Na
> forum francuskim jest inaczej, na bieżąco dzielisz się planami,
> sukcesami i porażkami firmy, widziałem też tematy z filmikami
> pokazującymi wymianę routerów czy też prezentujące wasze DC od środka.
> Było też kilka śmiesznych tematów (typu życzenia świąteczne a w
> odpowiedzi info o prezentach w postaci ataków ddos ) i właśnie tego,
> czyli współpracy, dialogu, humoru nam tu brakuje. Jeżeli postanowisz
> otworzyć się na polskiego klienta, to zaświadczam Ci, że szybko
> znajdzie się grupa ludzi - stałych i wiernych klientów Ovh - z którymi
> nie dość, że będzie o czym porozmawiać, to jeszcze chętnie będą się
> dzielić swoimi doświadczeniami i wiedzą by służyć pomocą innym, mniej
> doświadczonym użytkownikom. Widać, że w ostatnim czasie coś zaczyna się
> dziać w tym kierunku, więc czekamy na więcej


100% z toba.

kazdy kraj jest inny i to jest bardzo ciekawe. europa ... i jeszcze
inny kraj. community ovh pl zaczyna sie tylko nie wiem czy to bedzie
wiecej z tanimi serwerami czy innymi produktami ale problem moim
zdaniem jest inny. w polsce ludzie nie lubia sie dzielic dobrymy
planami, bo dlaczego dzielic sie gratis jak mozna zarobic ? w 1999
jak zaczalem ovh bylem sam i mialem kwiestje: dzielis sie gratis
ze wszystkim wszystkim co mozna czy probowac to sprzedac. zadecydowalem
dzielis sie. moge powiedziec ze to dobra decyzja. ale taka sama jest
do podjecia dla klientow ovh. w polsce troche ciezko to idzie. po co
pomagac innemu gratos na forum jak mozna mu to sprzedac ? we francji
ludzie pomagaja gratis a potem sprzedaja admin service, bo zaufanie
sie nie sprzeda, trzeba troche czesu. w polsce klienci nie chca sobie
dac czasu. nie ma czasu. jest jest. idzie. powoli ale idzie. trzeba
byc dzisiaj i jutro a nie tylko myslec o dzisiaj.

PS. zle mi sie pisze po polsku, ale jak mozna pogadac to dlaczego nie


Crzysiek1
12-02-2008, 12:49
maxxx 100% racji! Ja tez o tym myslalem
Moze jakis blog?

maxxx
12-02-2008, 11:41
Zaczątki społeczności klientów Ovh powoli widać, jednak ja odnoszę wrażenie, że polskie forum jest traktowane trochę po macoszemu. Na forum francuskim jest inaczej, na bieżąco dzielisz się planami, sukcesami i porażkami firmy, widziałem też tematy z filmikami pokazującymi wymianę routerów czy też prezentujące wasze DC od środka. Było też kilka śmiesznych tematów (typu życzenia świąteczne a w odpowiedzi info o prezentach w postaci ataków ddos ) i właśnie tego, czyli współpracy, dialogu, humoru nam tu brakuje. Jeżeli postanowisz otworzyć się na polskiego klienta, to zaświadczam Ci, że szybko znajdzie się grupa ludzi - stałych i wiernych klientów Ovh - z którymi nie dość, że będzie o czym porozmawiać, to jeszcze chętnie będą się dzielić swoimi doświadczeniami i wiedzą by służyć pomocą innym, mniej doświadczonym użytkownikom. Widać, że w ostatnim czasie coś zaczyna się dziać w tym kierunku, więc czekamy na więcej

Crzysiek1
11-02-2008, 23:25
webmaster problem? mamy zdolnych webmasterow. dajesz priva i no problem
polska jest fajna. jedyna poprawke jaka musisz brac to czesto mala sila nabywcza pieniadza. stad to marudzenie czasami.

oles@ovh.net
11-02-2008, 22:34
Crzysiek1 a écrit:
>
> Oles zobacz jaki w nas potencjal i entuzjazm. czy na nas mozna sie
> gniewac ze chcemy wiecej.


kto sie gniewa ? dobrze dobrze idzie. jest juz z kim rozmawiac
po 2 latach pracy na runku polskim to jest juz jakis sukces ja
myslem ze trzeba gadac z klientami zeby sprzedac 1000 serwerow. a
to inaczej w polsce: sprzedac trzeba 1000 serwerow i potem gadamy.
rozumiem dlaczego gadamy

rps w polsce ? jeszcze nie wiem. nie widze problemu. moze webmaster
problem tylko. ale reszta to fabryka: idzie dla wszystkich krajow


Crzysiek1
11-02-2008, 21:48
Oles zobacz jaki w nas potencjal i entuzjazm. czy na nas mozna sie gniewac ze chcemy wiecej.

marcoos
11-02-2008, 21:40
Cytat Napisał oles@ovh.net
>

beta test znowu w tym tygoniu.
To bardzo cieszy, ale jeszcze raz ponowie pytanie czy po zakończeniu beta testów RPSów ich oferta komercyjna będzie w .pl w tym samym okresie co w .fr czy podobnie jak z nową gamą serwerów z kilku tygodniowym opóźnieniem?
(ciekawość mnie pożera bo dla moich potrzeb RPS jest rozwiązaniem wręcz idealnym

A propos nowych ofert również byłbym bardzo ciekaw jak idą prace nad dystrybucją z wirtualizacją. Czy została wybrana już technologia (Xen? OpenVZ?) i czy istnieje jakiś timeframe wdrożenia którym moglibyście się pochwalić?

Crzysiek1
11-02-2008, 18:21
Nie chodzi o to zeby mowic duzo tylko z sensem - przynajmniej w naszym zawodzie

Ja tez nie chce rozmawiac o UK na PL ja mowie tylko o regulach

Jesli napisane jest 100Mbps, 1Gbps i unlimited to wiekszosc mysli ze 100% SLA i transfer 24/7 co fizycznie jest niemozliwe i jak slusznie mi wyjasniles i ekonomicznie
Ale to nie jest napisane.

Tak samo z kursem waluty - chociaz to jest trudniejsze do rozwiazania

Robicie kawal dobrej roboty (widzialem troche filmow ) wiec nie marnujcie tego przez niedomowienia i czasami niedopilnowanie czegos

oles@ovh.net
11-02-2008, 17:46
> Brak jasnych regul powoduje frustracje. Tak jak z tym gosciem od lacza
> wczoraj. Swoja droga na forum UK nikt mu jeszcze nie odpowiedzial.
> Chyba ze sprawa zostala inaczej zalatwiona.


o sprawach UK nie beda rozmawial na PL.

> No i pogadalismy sobie, wymienilismy poglady i... zostaje tak jak
> bylo.


tylko tyle ? 2-3 posts i konciec rozmowy ? we francji od 8 lat
rozmawial co dzienie, okolo 300 emails na dzien. a tytaj 3 emaile
i koniec nie ma wiecej nic do powiedzienia ?

> Nie wiem czy w sprawie cen o to samo nam chodzilo.
>
> a -20% bedzie za 2 tygodnie - okolo - czyli jak za 4 to nie mozemy miec
> pretensji


pracujemy nad tym. wyjdzie kiedy bedzie skonczone.

> Kiedy planowany jest start RPS?
> Testuje OVH czy klienci tez?


beta test znowu w tym tygoniu.


Crzysiek1
11-02-2008, 17:42
del

Crzysiek1
11-02-2008, 17:37
Brak jasnych regul powoduje frustracje. Tak jak z tym gosciem od lacza wczoraj. Swoja droga na forum UK nikt mu jeszcze nie odpowiedzial. Chyba ze sprawa zostala inaczej zalatwiona.

No i pogadalismy sobie, wymienilismy poglady i... zostaje tak jak bylo.
Nie wiem czy w sprawie cen o to samo nam chodzilo.

a -20% bedzie za 2 tygodnie - okolo - czyli jak za 4 to nie mozemy miec pretensji

ps
Kiedy planowany jest start RPS?
Testuje OVH czy klienci tez?

oles@ovh.net
11-02-2008, 17:02
kubeczeq a écrit:
>
> Witam ponownie,
>
> Moim zdaniem w segmencie cenowym, w ktorym dziala OVH, nie mozna
> wymagac supportu 24h/dobe... Nie przesadzajmy juz
>
> Kontynuujac watek aktualizacji cen serwerow w odniesieniu do kursu
> euro/pln...
> Czy istnieje realna szansa na to? Jesli tak, to (orientacyjnie) kiedy?


cena zostanie taka jak teraz. natomiast za 2 tygonie (okolo)
bedziecie mogli zarobic 20% na kazdym sprzedanym serwerze
(i jak sprzedajesz dla siebie to -20%).


kubeczeq
11-02-2008, 16:57
Witam ponownie,

Moim zdaniem w segmencie cenowym, w ktorym dziala OVH, nie mozna wymagac supportu 24h/dobe... Nie przesadzajmy juz

Kontynuujac watek aktualizacji cen serwerow w odniesieniu do kursu euro/pln...
Czy istnieje realna szansa na to? Jesli tak, to (orientacyjnie) kiedy? Uwazam, ze obie strony dobrze na tym wyjda.
Kazdy, kto choc troche zna sie na ekonomii wie, ze nizsza cena (uzasadniona ekonomicznie - a OVH przeciez nie bedzie do tego doplacac skoro we Francji nie doplaca...) prowadzic bedzie do wiekszej liczby zamowien. Mimo wszystko niektore obecne ceny dla czesci osob moga byc zaporowe. Osobiscie znam kilka takich osob-klientow potencjalnie utraconych przez OVH z powodu doslownie nieco zbyt wysokiej ceny... :-)

oles@ovh.net
07-02-2008, 15:26
> Support ogolnie to jest taki problem iz jego nie ma po godzinie 17 i
> ciezko sie czegokolwiek wtedy dowiedziec. Przydalby sie taki jak w FR
> ze 24h pracuje, a francuskiego nie znam i dam sobie glowe uciac, ze


nie proponujemy 24h/24h w zadym kraju.


oles@ovh.net
07-02-2008, 15:04
> Gdzie?
> Lokalizacja nie ma znaczenia, ważne aby sprzęt był obsługiwany przez
> Ovh.


tego nie proponujemy nawet we francji.

> Ile Mbps?
> W chwili obecnej potrzebuję 500mbps, jednak w momencie decyzji o
> przejściu na własny sprzęt ta wartość może być w granicach między 0.8 a
> 1gbps.


masz market to jest w BGP/noBGP < 100Mbps. sa inne firmy ktore
proponuja trasit IP >100Mbps. to nie jest nasz market (nie ma
sensu sie bic jezeli to jest tylko sprawa ceny Mbps).


maxxx
07-02-2008, 13:23
oles@ovh.net napisał:
> kolokacji serwerów? Pytam nie z ciekawości, a z czystej potrzeby. W
> ciągu najbliższych 6-12 miesięcy planuję przejść na własne
> infrastrukturę serwerową (Loadbalancing, Clustering, SAN). Jak do tej

z BGP czy bez ? gdzie ? ile Mbps ? ile rack ? ile zasilania na rack ?
Z BGP czy bez?
Bez BGP.

Gdzie?
Lokalizacja nie ma znaczenia, ważne aby sprzęt był obsługiwany przez Ovh.

Ile Mbps?
W chwili obecnej potrzebuję 600mbps, jednak w momencie decyzji o przejściu na własny sprzęt ta wartość może być w granicach między 0.8 a 1gbps.

Ile rack?
Pełna szafa rack 46U.

Ile zasilania na rack?
Na początek spokojnie wystarczy 10A, ważne aby można było w dowolnym momencie dokupić więcej.

psych0l
07-02-2008, 09:16
Cytat Napisał oles@ovh.net
> Ogolnie to jak cos sie da zrobic z cenami, aby nie byly tak wygorowane
> tylko wrescie spadly do normalnych ludzkich cen, oraz poradzic cos z


ceny. bedzie mieli mozliwosc zarobic ...

> supportem ja tam juz nie bede mial sie do czego przyczepic mi takie
> zmiany wystarcza. Druga sprawa, ktora chcialbym moze zaproponowac czy


support. jaki jest problem ?

> naprawde nie mozecie wprowadzic do oferty czegos w stylu 'jak chce
> wiecej ramu to moge sobie sam ram dokupic' bo naprawde roznice w cenach
> maszyn sa ogromne a ja naprzyklad nie potrzebuje mocniejszej maszyny
> tylko wiecej pamieci naprawde cos takiego by sie przydalo.


mamy standardowe rozwiazania. co dzienie ovh sprzedaje okolo 150
serow. co dziennie ! idzie 3 racks na dzien. w takim tepie nie
chcemy zadnego ryzyka brak i zaczac rozbierac serwery zeby cos
dodac albo odjac. serwer w rack i ma chodzic. jezeli oferta nie
odpowiada to inny serwer ale nie bedziemy tego "custom" robic.

Co to znaczy ze bedziemy mieli mozliwosc zarobic ?
Support ogolnie to jest taki problem iz jego nie ma po godzinie 17 i ciezko sie czegokolwiek wtedy dowiedziec. Przydalby sie taki jak w FR ze 24h pracuje, a francuskiego nie znam i dam sobie glowe uciac, ze jakbym napisal na oficjalny mail supportu to albo by mi odpisali po FRalbo wogle nie odpisali jakbym im napisal w innym jezyku niz FR. Narazie nic powazniejszego sie mi nie dzialo i potrafie sobie raczej wiekszosc rzeczy sam ogarnac ale kiedys kumplowi pomagalem jak jego serw padl i supportu bylo 0. Co do tych Custom rackow to fajnie by bylo chociaz moze jakbyscie naprzyklad wprowadzili taka opcje w sensie 'custom server' Klient sobie moze wybrac z menu podzespoly jakie potrzebuje, dyski, pamiec itd. i moge od razu powiedziec ze wtedy nigdy wiecej bym zlym slowem nie powiedzial na ta firme. Ja rozumiem ze duzo serwerow sprzedajecie wkoncu te 170 Gbps Backbone nie jest zrobione po to aby ladnie na wykresach wygladalo, ale naprawde cos takiego by sie przydalo moglibyscie chociaz rozwazyc taka mozliwosc.

Cytat Napisał oles@ovh.net
> o co. Po prostu jej ton jak ze mna kiedys 2 razy rozmawiala sie bardzo
> nie podobal i tyle. Czy nie moge miec na ten temat wlasnego zdania ?


mozna. ale tez mozna rozmawiac i argumentowac. i nawet to tym nie
byc zgodny z opnia. to sa ciezkie prawa forum. nie mam problemu z
tym. kazda inna opinia i cieka rzecz.
Nie mowie ze ta pani wogle nie jest kulturalna, moze akurat wtedy kiedy ja z nia rozmawialem akurat miala poprzedniego klienta ktory do niej zadzwonil i zrobil jej awanture. Stad zly humor itd to normalne tez pracuje z klientami wiem jak to jest. Mowiac ogolnie, bo nie pisalem tego poprzednio w tej firmie podoba mi sie kilka rzeczy, w porownaniu do innych firm ktore oferuja akurat 'serwery dedykowane'. Nie mam tutaj zadnych problemow z pasmem siedze sobie na tym 100 Mbps bez SLA i dziala naprawde bardzo dobrze jak na pasmo shared. Do tego nie ma uciazliwego problemu iz jak robie transfer 20 mbps na serwerze przez 3-4h to mi wycinaja polaczenia do 1000 Kbps. Podobaja mi sie maszyny sa naprawde fajne tylko tak jak mowie wiecej ramu by sie przydalo w niektorych. Polski telefon gdzie mozna sobie zadzwonic i zawsze pogadac w swoim wlasnym jezyku tez jest spoko zawsze jakis plus (mam nadzieje ze ta pani sie nie gniewa ze napisalem cos takiego o niej). Nie wiem nie bede juz wiecej zanudzac bo to mial byc topic o nowej ofercie, a nie temat co klient by chcial jeszcze miec.

oles@ovh.net
07-02-2008, 07:08
> o co. Po prostu jej ton jak ze mna kiedys 2 razy rozmawiala sie bardzo
> nie podobal i tyle. Czy nie moge miec na ten temat wlasnego zdania ?


mozna. ale tez mozna rozmawiac i argumentowac. i nawet to tym nie
byc zgodny z opnia. to sa ciezkie prawa forum. nie mam problemu z
tym. kazda inna opinia i cieka rzecz.


oles@ovh.net
07-02-2008, 07:06
> Ogolnie to jak cos sie da zrobic z cenami, aby nie byly tak wygorowane
> tylko wrescie spadly do normalnych ludzkich cen, oraz poradzic cos z


ceny. bedzie mieli mozliwosc zarobic ...

> supportem ja tam juz nie bede mial sie do czego przyczepic mi takie
> zmiany wystarcza. Druga sprawa, ktora chcialbym moze zaproponowac czy


support. jaki jest problem ?

> naprawde nie mozecie wprowadzic do oferty czegos w stylu 'jak chce
> wiecej ramu to moge sobie sam ram dokupic' bo naprawde roznice w cenach
> maszyn sa ogromne a ja naprzyklad nie potrzebuje mocniejszej maszyny
> tylko wiecej pamieci naprawde cos takiego by sie przydalo.


mamy standardowe rozwiazania. co dzienie ovh sprzedaje okolo 150
serow. co dziennie ! idzie 3 racks na dzien. w takim tepie nie
chcemy zadnego ryzyka brak i zaczac rozbierac serwery zeby cos
dodac albo odjac. serwer w rack i ma chodzic. jezeli oferta nie
odpowiada to inny serwer ale nie bedziemy tego "custom" robic.


oles@ovh.net
07-02-2008, 07:00
> kolokacji serwerów? Pytam nie z ciekawości, a z czystej potrzeby. W
> ciągu najbliższych 6-12 miesięcy planuję przejść na własne
> infrastrukturę serwerową (Loadbalancing, Clustering, SAN). Jak do tej


z BGP czy bez ? gdzie ? ile Mbps ? ile rack ? ile zasilania na rack ?


psych0l
07-02-2008, 06:09
Cytat Napisał mariano
Nie jestes tu do konca sprawiedliwy. Gosia byla dla Ciebie bardzo
mila - zdecydowanie za mila, bo ewidentnie od poczatku rozmowy byles
nastawiony na awanture. Natomiast ton Twojej wypowiedzi i probka
Twojego szacunku do rozmowcy (albo jak wolisz: "babki z ovh") nie
wystawiaja Ci najlepszego swiadectwa.
Hmmmm nie za bardzo rozumiem ta wypowiedz ? Nie dzwonilem w ostatnim czasie do OVH, wiec skad ten 'od poczatku rozmowy byles nastawiony na awanture' ? Ja naprawde nie dzwonie i nie awanturuje sie, ja jestem bardzo spokojnym czlowiekiem awanturowac to ja bym sie mogl jakby bylo o co. Po prostu jej ton jak ze mna kiedys 2 razy rozmawiala sie bardzo nie podobal i tyle. Czy nie moge miec na ten temat wlasnego zdania ?

psych0l
07-02-2008, 06:01
Cytat Napisał oles@ovh.net
> cena w Polsce: 132,98 PLN brutto

109

> cena we Francji: 23,91 EURO brutto


19.99

> jak z tego wynika w/g OVH 1 EURO = 5,56 PLN.


miedzy Euro i PL, kurs sie zmienia co dziennie. nie mozemy zmieniac
cen w PL co dziennie. ale to nie jest 5.45. to tez nie okey. daj mi
kilka dni na to. teraz jest 3.5 ... zlotoka mocniejsza jest niz
rok temu.

co innego nie gra ?
Ogolnie to jak cos sie da zrobic z cenami, aby nie byly tak wygorowane tylko wrescie spadly do normalnych ludzkich cen, oraz poradzic cos z supportem ja tam juz nie bede mial sie do czego przyczepic mi takie zmiany wystarcza. Druga sprawa, ktora chcialbym moze zaproponowac czy naprawde nie mozecie wprowadzic do oferty czegos w stylu 'jak chce wiecej ramu to moge sobie sam ram dokupic' bo naprawde roznice w cenach maszyn sa ogromne a ja naprzyklad nie potrzebuje mocniejszej maszyny tylko wiecej pamieci naprawde cos takiego by sie przydalo.

EDIT:
Cytat Napisał maxxx
oles@ovh.net napisał:
"co innego nie gra ?

porozmawiajmy, moze sie cos da zmienic ..."

Czy w niedalekiej przyszłości zaproponujesz polskiemu klientowi opcję kolokacji serwerów? Pytam nie z ciekawości, a z czystej potrzeby. W ciągu najbliższych 6-12 miesięcy planuję przejść na własne infrastrukturę serwerową (Load Balancing/Clustering, SAN). Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony z poziomu usług Ovh i nie chciałbym rozstawać się z tą firmą tylko dlatego, że moje potrzeby wykraczają ponad obecną ofertę dostępną dla Polaków.
Tez jak wyzej zainteresowany jestem odpowiedzia na te pytanie. Byloby milo sie cos wiecej o tym dowiedziec.

maxxx
06-02-2008, 22:58
oles@ovh.net napisał:
"co innego nie gra ?

porozmawiajmy, moze sie cos da zmienic ..."

Czy w niedalekiej przyszłości zaproponujesz polskiemu klientowi opcję kolokacji serwerów? Pytam nie z ciekawości, a z czystej potrzeby. W ciągu najbliższych 6-12 miesięcy planuję przejść na własne infrastrukturę serwerową (Load Balancing/Clustering, SAN). Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony z poziomu usług Ovh i nie chciałbym rozstawać się z tą firmą tylko dlatego, że moje potrzeby wykraczają ponad obecną ofertę dostępną dla Polaków.

Crzysiek1
06-02-2008, 19:53
wielkie dzieki za obszerne wyjasnienie tematu

oles@ovh.net
06-02-2008, 17:56
> czy streaming we Francji zabroniony jest regulaminem ovh czy jakis
> operatorow?


mozna robic co sie chce do 101Mbps. jezeli masz 2 serwery i robia to
120Mbps, to cut => 5Mbps na serwera. i juz nie mamy "problemow" ze
streamingem (mielismy 300-400 serwrow taki, teraz kilka zostalo,
to nie jest nasz market). bo to czysta strata. 100Mbps = 1000Euro.
bo streaming to zawsze kilka serwrow. okey ale nie wiecej niz 101Mbps
suma. no i sie konczy.

w polsce wole powiedz: rob co chce ale masz 5Mbps. no i ovh robi
hosting dla prawie wszystkich radji polskich (gadugadu, itd).
ktore biara HG. gra muzyka i dobrze idzie jakosciwo. bo wiedomo
ze to bedzie pracowac.

> Wydaje mi sie to dziwna sprawa dla rozwoju IT bo przeciez nowe media to
> wieksze obciazenia lacz.


to nie jest nasz market. klienji nie rozumieja ze 100Mbps za 20Euro
to jest mozliwe tylko dlatego ze kilka klientow bedzie robic 100Mbps
a nie wszyscy. w polsce jak cos jest to do dechy. okey to jest 5Mbps
i do dechy. ale nie 100Mbps. we francji ludzie wiedza ze to jest nie
mozliwe i nie robia 100Mbps. chce kupic serwer 100Mbps zeby wiedziec
ze nie bega placic za siec. kupuja spokoj. a nie po to zeby do dechy.
chce wiedziec ze beda mogli robic 100Mbps kilka minute, godzin i nie
bedzie faktury za to. to jest nasz rynek. mamy tez kilketow ktory
potrzebuja 100Mbps do dechy. okey + 1000Euro. W Polsce jest mozliwe
radja bo sie radio konczy o 15h. i tylko dlatego. radio w polsce
chodzi od 7h to 15h i potem klienci FR uzywaja siec. symbioze. no i mozna
tak dzialac. ale 100Mbps full caly czas za 20euro to nie jest mozliwe.
100Mbps kosztuje 1000Euro. to jest cena na polske bo nie ma peeringu albo
malo. we franji 100Mbps troche mniej ale kosz wlasny sieci jest duzy
(mamy 700km siatlowodu 170Gbps lacz i robimy dzisiaj 80Gbps na internet.
i 5Gbps + co miesiac. peering w polsce to nie wiecej niz 1Gbps to jest
nic.

ale w polsce moge powiedziec ze za 6 miesiecy bedzie mozna sprzedawac
serwery z 100Mbps. potrzebna jest ilosc minimalna serwerow. narazie
jestesmy na 40-50% i idzie szybko do przodu. jezeli nowi klieci beda
tacy jak teraz to bedzie 100Mbps z 101Mbps limit ... jeszcze troche
czasu trzeba.

co do ceny to bedziecie mogli zarobic nawet 20%. jak pociagniecie
mnie za jezyk to moze pare poszcze ale jeszcze troche zawczesnie.


Crzysiek1
06-02-2008, 13:48
No i tego wlasnie powinni uczyc w szkolach - 80% klientow sadzi ze jak wpadnie do firmy z ryjem to od razu sprawe zalatwi co prowadzi tylko do wzajemnej nienawisci.
Z drugiej strony jak ja ze stolarzami grzecznie to oni 2 miesiace nie moga skonczyc roboty

mariano
06-02-2008, 13:32
Cytat Napisał psych0l
pracuja tam chyba moze 2 osoby ? bo nigdy przez telefon jak tam dzwonilem nie slyszalem nikogo innego niz jakiejs babka ktorej brak jakiejkolwiek oglady i ogolnie szacunku do klienta odpowiada takim tonem ze pozostawia to wiele do zyczenia.
Nie jestes tu do konca sprawiedliwy. Gosia byla dla Ciebie bardzo
mila - zdecydowanie za mila, bo ewidentnie od poczatku rozmowy byles
nastawiony na awanture. Natomiast ton Twojej wypowiedzi i probka
Twojego szacunku do rozmowcy (albo jak wolisz: "babki z ovh") nie
wystawiaja Ci najlepszego swiadectwa.

Crzysiek1
06-02-2008, 13:31
kubeczeq zaznaczyl ze to sa ceny brutto (+VAT)

no i widzicie mozna porozmawiac jak Polak z Francuzem

zrobic mozliwosc wplaty w euro i kurs bierzemy na siebie

oles@ovh.net
06-02-2008, 13:18
> cena w Polsce: 132,98 PLN brutto

109

> cena we Francji: 23,91 EURO brutto


19.99

> jak z tego wynika w/g OVH 1 EURO = 5,56 PLN.


miedzy Euro i PL, kurs sie zmienia co dziennie. nie mozemy zmieniac
cen w PL co dziennie. ale to nie jest 5.45. to tez nie okey. daj mi
kilka dni na to. teraz jest 3.5 ... zlotoka mocniejsza jest niz
rok temu.

co innego nie gra ?


Crzysiek1
06-02-2008, 13:08
Moja prosba nie wyzywajmy sie wzajemnie od Francuzow i Polakow
I o tej slynnej wolnosci to tez nie ma co mowic bo jej nie ma. Takie cos to mozemy powiedziec na forum jakies firmy gdzie mamy mozliwosc wyboru. Rzadowi tego nie mozemy powiedziec - w zadnym nawet najbardziej demokratycznym kraju (zawsze policje wysylaja na demonstrantow )

Na forum zawsze mozna bylo powiedziec wszystko

Co do supportu to mnie np oles troche przekonal ze nie jest to ten segment rynku.
Bezpieczenstwo i dostepnosc uslugi 24/7 ZAWSZE podrazaja koszt funkcjonowania tej uslugi.
Z drugiej strony brak kontaktu z supportem miedzy piatkiem a poniedzialkiem to czasami dluuugie chwile

Zrobmy obiektywna analize by OVH roslo w sile a klientom zylo sie dostatnio

Ceny w trakcie pisania mojego zanalizowal kubeczeq

PS
czy streaming we Francji zabroniony jest regulaminem ovh czy jakis operatorow?
Wydaje mi sie to dziwna sprawa dla rozwoju IT bo przeciez nowe media to wieksze obciazenia lacz.

Łabędź
06-02-2008, 13:06
Cytat Napisał psych0l
P.S Jesli moj post zostanie skasowany z tego forum w takim razie widac ze niektorzy boja sie tutaj poznac prawdy bo nikogo w nim nie obrazam pisze tylko moje odczucia ktore moge miec w WOLNYM kraju.
Osobiście jestem za tym, żeby skasować ten post za samą interpunkcję. Po dwóch liniach 'wymiękłem'.

pozdrawiam

kubeczeq
06-02-2008, 12:49
Uff,

Jak milo, ze wreszcie ktos skoncentrowal sie na WLASCIWEJ czesci mojego pytania, a nie na zawartej w nawiasie dywagacji odnosnie lacz...

Tak, Drodzy Panstwo. Chodzilo mi przede wszystkim o odstajace ceny w Polsce w porownaniu do pozostalych oddzialow OVH.

Wezmy najbardziej podstawowy, pierwszy z brzegu serwer dedykowany kimsufi.

cena w Polsce: 132,98 PLN brutto
cena we Francji: 23,91 EURO brutto

jak z tego wynika w/g OVH 1 EURO = 5,56 PLN.

Tymczasem oto roczny wykres kursu EUR/PLN:

http://wykresy2.onet.pl/dane/biznes/...uty_wykres.gif

Innych przykladow nie chce mi sie podawac, bo nie mam niestety czasu.

Konkluzje:

Nie uwierze, ze obsluga klienta w Polsce jest drozsza.
Nie uwierze, ze utrzymanie serwerow jest drozsze (przeciez sa we Francji, w tej samej serwerowni)...

oles@ovh.net
06-02-2008, 09:38
psych0l a écrit:
>
> Prawda jest taka ze prowadzi sie tutaj polityke typu 'bla bla bla moj
> narod jest lepszy bo mniej zabiera a wy wiecej chcecie ukrasc i dlatego
> macie taka zla oferte' typowe dla francuzow bylem w tym kraju i tam tak
> wlasnie jest. Ciekawe czy francuzi tez maja TAK bardzo zly support jak
> my mamy jesli maja to naprawde szczerze im tego wspolczuje bo normalnie
> nigdy w zyciu bym nie kupil serwera w takiej firmie ale jako iz w jakis
> mniej wiecej normalny sposob udalo mi sie dosc do porozumienia z
> supportem, chcialbym teraz po krotce powiedziec ze nie zalezy mi juz
> tak bardzo na tym laczu (chociaz dla scislosci wydrukuje ta francuska
> umowe i przeczytam ja razem z kolezanka ktora we francuskiej szkole
> uczy sie i mi to przetlumaczy) ale chodzi mi o ceny. Mowa typu
> 'Konkurencja ma inne' mnie nie satysfakcjonuje zupelnie i zadam innego
> wyjasnienia dlaczego to jest tak drogie. Aha wlasnie i jeszcze jeden
> fakt mowienie o tym ze oddzial w PL kosztuje duzo itd tez nie jest
> wytlumaczeniem pracuja tam chyba moze 2 osoby ? bo nigdy przez telefon
> jak tam dzwonilem nie slyszalem nikogo innego niz jakiejs babka ktorej
> brak jakiejkolwiek oglady i ogolnie szacunku do klienta odpowiada takim
> tonem ze pozostawia to wiele do zyczenia. Druga sprawa jest taka iz
> nawet liczac serwer w funtach brytyjskich wychodzi taniej no a wiec
> naprawde sprawdzilem wszystkich oferty i naprawde POLSKA ma najdrozsza
> oferte ze wszystkich miedzynarodowych ofert co jest dla mnie dnem ale
> coz polityka jest juz taka czlowieka ktory jest tutaj dyrektorem tego i
> dla niego najwazniejsze jest tylko jedna aby sie nachapac ile mozna bo
> przeciez i tak 'konkurencja' nie ma lepszej oferty. Najlepszy fakt jaki
> jeszcze jest i tez jestem ciekawy jakie wyjasnienie sie dla niego
> znajdzie jak to sie dzieje za kazdy kraj potrafi zrobic update oferty
> serwerow na nowa prawie w tym samym czasie w ktorym we francji wyjdzie
> nowa oferta tylko u nas czeka sie na to po kilka tygodni ? Ogolnie
> mowiac chce czegos takiego ze jako klient mam prawo zdecydowac i jak
> bede chcial serwer to powinienem miec mozliwosc wziecia sobie serwera z
> takiego kraju jaki mi sie podoba.


teraz co to kwestji. podobno:
- ceny w PL sa > FR, ktore ?
- ilosc Mbps nie jest taka sama miedzy PL i FR (wiem o ktore chodzi)

co innego nie gra ?

porozmawiajmy, moze sie cos da zmienic ...


oles@ovh.net
06-02-2008, 09:32
psych0l a écrit:
> P.S Jesli moj post zostanie skasowany z tego forum w takim razie widac
> ze niektorzy boja sie tutaj poznac prawdy bo nikogo w nim nie obrazam
> pisze tylko moje odczucia ktore moge miec w WOLNYM kraju.


a jak nie bedzie skasowany to co to znaczy ?


psych0l
06-02-2008, 08:55
Prawda jest taka ze prowadzi sie tutaj polityke typu 'bla bla bla moj narod jest lepszy bo mniej zabiera a wy wiecej chcecie ukrasc i dlatego macie taka zla oferte' typowe dla francuzow bylem w tym kraju i tam tak wlasnie jest. Ciekawe czy francuzi tez maja TAK bardzo zly support jak my mamy jesli maja to naprawde szczerze im tego wspolczuje bo normalnie nigdy w zyciu bym nie kupil serwera w takiej firmie ale jako iz w jakis mniej wiecej normalny sposob udalo mi sie dosc do porozumienia z supportem, chcialbym teraz po krotce powiedziec ze nie zalezy mi juz tak bardzo na tym laczu (chociaz dla scislosci wydrukuje ta francuska umowe i przeczytam ja razem z kolezanka ktora we francuskiej szkole uczy sie i mi to przetlumaczy) ale chodzi mi o ceny. Mowa typu 'Konkurencja ma inne' mnie nie satysfakcjonuje zupelnie i zadam innego wyjasnienia dlaczego to jest tak drogie. Aha wlasnie i jeszcze jeden fakt mowienie o tym ze oddzial w PL kosztuje duzo itd tez nie jest wytlumaczeniem pracuja tam chyba moze 2 osoby ? bo nigdy przez telefon jak tam dzwonilem nie slyszalem nikogo innego niz jakiejs babka ktorej brak jakiejkolwiek oglady i ogolnie szacunku do klienta odpowiada takim tonem ze pozostawia to wiele do zyczenia. Druga sprawa jest taka iz nawet liczac serwer w funtach brytyjskich wychodzi taniej no a wiec naprawde sprawdzilem wszystkich oferty i naprawde POLSKA ma najdrozsza oferte ze wszystkich miedzynarodowych ofert co jest dla mnie dnem ale coz polityka jest juz taka czlowieka ktory jest tutaj dyrektorem tego i dla niego najwazniejsze jest tylko jedna aby sie nachapac ile mozna bo przeciez i tak 'konkurencja' nie ma lepszej oferty. Najlepszy fakt jaki jeszcze jest i tez jestem ciekawy jakie wyjasnienie sie dla niego znajdzie jak to sie dzieje za kazdy kraj potrafi zrobic update oferty serwerow na nowa prawie w tym samym czasie w ktorym we francji wyjdzie nowa oferta tylko u nas czeka sie na to po kilka tygodni ? Ogolnie mowiac chce czegos takiego ze jako klient mam prawo zdecydowac i jak bede chcial serwer to powinienem miec mozliwosc wziecia sobie serwera z takiego kraju jaki mi sie podoba.

Peace and OUT.

psych0l

P.S Jesli moj post zostanie skasowany z tego forum w takim razie widac ze niektorzy boja sie tutaj poznac prawdy bo nikogo w nim nie obrazam pisze tylko moje odczucia ktore moge miec w WOLNYM kraju.

marcoos
04-02-2008, 22:55
A jak tak prowokacyjnie trochę zapytałbym się o RPS. Wg. http://www.ovh.com/fr/particulier/pr...offres_rps.xml pierwsze powinny być już w tym miesiącu. Czy oferta RPSów w .pl ruszy równolegle do francuskiej czy podobnie jak w przypadku modernizacji oferty serwerów dedykowanych z kilkumiesięcznym opóźnieniem?

oles@ovh.net
04-02-2008, 17:56
Crzysiek1 a écrit:
>
> Bardzo jestem zainteresowany ta roznica rynkow. Jesli moglbys to opisac
> punkt po punkcie osobiscie bylbym bardzo wdzieczny a moze i ktos inny
> bylby zainteresowany.
> Jedna z roznic to jak zorientowalem sie po dyskusjach to wymiana ruchu
> miedzy operatorami.
> Wiele by to uporzadkowalo.
> Chetnie sam bym sobie przeczytal ale z francuskim mi nie po drodze.
> Gdyby chociaz po angielsku
>
>> we francji tego nie proponujemy. zabronione to jest. dlaczego o
>> tym sie nie mowi ? a mowicie tylko o innych rzeczach ?

>
> Nie rozumiem co jest zabronione?


streaming, video & co. i wszystko co duzo Mbps bierze ...


Crzysiek1
04-02-2008, 16:24
Bardzo jestem zainteresowany ta roznica rynkow. Jesli moglbys to opisac punkt po punkcie osobiscie bylbym bardzo wdzieczny a moze i ktos inny bylby zainteresowany.
Jedna z roznic to jak zorientowalem sie po dyskusjach to wymiana ruchu miedzy operatorami.
Wiele by to uporzadkowalo.
Chetnie sam bym sobie przeczytal ale z francuskim mi nie po drodze. Gdyby chociaz po angielsku

> we francji tego nie proponujemy. zabronione to jest. dlaczego o
> tym sie nie mowi ? a mowicie tylko o innych rzeczach ?

Nie rozumiem co jest zabronione?

My mowimy tylko o kasie
Pozdr

oles@ovh.net
04-02-2008, 14:08
Crzysiek1 a écrit:
>
> Ja rozumiem ze sa rozne warunki prowadzenia biznesu w Polsce i Francji,


nie "prowadzenia". to sa 2 rozne rynki. 2 klienci ktorzy inaczej
sie zachowoja.

> ale nie chcialbym zeby wykorzystanie zasobow prowadzac do naszej
> mentalnosci.
> Jezeli chce serwer np streaming


we francji tego nie proponujemy. zabronione to jest. dlaczego o
tym sie nie mowi ? a mowicie tylko o innych rzeczach ? sa tez
inne rzeczy zabronione, trzeba przeczytac umowe (po francuzku).
w polsce to pozwalamy. inny rynek. inni klienci.


Crzysiek1
04-02-2008, 10:37
Ja rozumiem ze sa rozne warunki prowadzenia biznesu w Polsce i Francji, ale nie chcialbym zeby wykorzystanie zasobow prowadzac do naszej mentalnosci.
Jezeli chce serwer np streaming to zakladam ze wykorzystam go na tych 650 sluchaczy. Nie moge sobie zalozyc ze bede streamowal dla 2 bo dla 2 to moge na localhost.

oles@ovh.net
04-02-2008, 09:16
Crzysiek1 a écrit:
>
> Kubeczeq: o to ze Oles napisal Polska z malej to bym sie nie czepial. W
> profesjonalnej komunikacji nie ma czasu na kropki i przecinki -
> zwlaszcza jak sie odpowiada na kilkaset maili dziennie.


moge pisac po francuzku. mi wygodniej.

> Oles: na temat 100Mb tocza sie dyskusje od dluzszego czasu na forum.
> Polska to jest kraj o specyficznych warunkach To ze Polak wykorzystuje
> 100Mb nie swiadczy o tym ze jestesmy zlymi klientami Przeciez nie
> krecimy tych Mb w kolko - byle wyciagnac serwer na maxa. Widocznie


okey. ale cena nie jest taka sama. 100Mbps = 1000Euro.

to jest zwykly problem mentalnosci.


Crzysiek1
04-02-2008, 00:26
Kubeczeq: o to ze Oles napisal Polska z malej to bym sie nie czepial. W profesjonalnej komunikacji nie ma czasu na kropki i przecinki - zwlaszcza jak sie odpowiada na kilkaset maili dziennie.

Oles: na temat 100Mb tocza sie dyskusje od dluzszego czasu na forum. Polska to jest kraj o specyficznych warunkach To ze Polak wykorzystuje 100Mb nie swiadczy o tym ze jestesmy zlymi klientami Przeciez nie krecimy tych Mb w kolko - byle wyciagnac serwer na maxa. Widocznie Francuzi kupuja serwer na strone o kocie dla ktorej to strony zupelnie wystarczylby wirtualny tylko dla tego ze Ich na to stac (sila nabywcza pieniadza Francja - Polska)

Pozdrawiam wszystkich...

oles@ovh.net
03-02-2008, 20:58
kubeczeq a écrit:
>
> Witam,
>
> Gwoli wyjasnienia: wczesniej byl Celek 2.0 GHz.
>
> A teraz przechodzac do sprawy, ktora chcialem w tym poscie poruszyc -
> Szanowni Panstwo w OVH PL - choc raz na rok przydaloby sie skorygowac
> ceny w oparciu o kurs euro/pln. Bo aktualnie roznica miedzy PL a FR w
> cenie jest - zastraszajaca (-pomijajac juz lepsza oferte jesli chodzi
> np. o lacze dla klientow FR-).


a miedzy ovh.pl i konkurecja ?

kazdy rynek jest inny i inne koszty ma. we francji moge sprzedawac
100Mbps bo klienci tego nie urzywaja. w polsce jak nie jest. no jak
polacy beda franzuzami to beda mieli takie same oferty a jakby
franzucji byli polakami to by mieli polskie oferty.


kubeczeq
03-02-2008, 18:23
Witam,

Gwoli wyjasnienia: wczesniej byl Celek 2.0 GHz.

A teraz przechodzac do sprawy, ktora chcialem w tym poscie poruszyc - Szanowni Panstwo w OVH PL - choc raz na rok przydaloby sie skorygowac ceny w oparciu o kurs euro/pln. Bo aktualnie roznica miedzy PL a FR w cenie jest - zastraszajaca (pomijajac juz lepsza oferte jesli chodzi np. o lacze dla klientow FR).

P.S. Polska piszemy wielka litera

oles@ovh.net
03-02-2008, 12:58
PIKeR a écrit:
>
> Celeron 1,2 dla Kimsufi to żart...? Wcześniej był chyba 2.8...?


Nie wiesz ze Intel robi nowe super procesory ?
nowy 1.2GHz szybszy niz stary 2.6GHz ... cos
w polsce zostalicie w 2007 ale nie chcecie
nowoczesnego hardwaru. mam stary. wolisz ?


PIKeR
03-02-2008, 10:59
Celeron 1,2 dla Kimsufi to żart...? Wcześniej był chyba 2.8...?

kamil
01-02-2008, 18:39
Mamy przyjemność Was, że nowa oferta serwerów dedykowanych została
oficjalnie uruchomiona. Wszystkie informacje na jej temat znajdziecie w sekcji serwerów
dedykowanych:

http://www.ovh.pl/produkty/oferty_dedykowane.xml

Wszystkie ceny pozostają bez zmian i są identyczne jak dla gamy z roku 2007.

Życzymy miłego testowania