We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Pomysł??


IBI
01-04-2006, 20:00
Witam.
Ok, rozuemim, dzieki za pomoc. Masz racje to stosunkowo proste jest. A ja sie cholera meczylem z niewiaodmo czym. Mam tylko jedo pytanie
a plik strony.php to jest:
$tresc_index = ("caly kod html ktory ma byc wstawiony. Wszystkie cudzyslowy poprzedzasz slashem w lewo czyli np. \" i w tedy bedzie wszystko pieknie grac");
Czyli wsyztkie wczytwane teksty beda w pliku strony.phh?? bo jezli tak to szybko nabierze on sporych rozmiarow. I czy da sie zrpbic tak zeby to wczytywalo z plikow?? odpowiednie tresci??
--------
include ("strony.php");
if ($_GET['id'] == 1) {
$plik = fopen('zasypiajac.txt', 'r');
// odczytuję
$tekst_z_pliku = fread($plik, filesize('zasypiajac.txt'));
// zamykam
fclose($plik);
// i wypisuję tekst
echo $tekst_z_pliku;

}
if ($_GET['id'] == 2) {
echo $tresc_kontakt;
}
?>
--------
strony.php zostawilem pusty tymczasowo, czy to bvedzie dzialc poprawnie?? I czy id moze miec wartosc tekstowa, bo jak zmienilem na tekst to jakos nie bardzo dziala, a jak liczba to jak najbardziej??
--------
Edit :
Teraz pojawia sie inny problem, gdy strony.php zyskal jakas wyswietlana tresc na poczatku to teraz pliky wywloywane z id sa dopisywane do tresci strony.php. Da sie jakos poprzednie tresci usunac, zeby po otwarciu kotrego zplikow niw bylo jzu zartosci stony.php??
/ IBI.

Maverick
01-04-2006, 19:50
W adresie linka dajesz np. index.php?id=1 ... id to id dzialu Przydzielasz sobie numerki... i powiedzmy wstawiasz:
include ("strony.php");
if ($_GET['id'] == 1) {
echo $tresc_index;
}
if ($_GET['id'] == 2) {
echo $tresc_kontakt;
}

a plik strony.php to jest:
$tresc_index = ("caly kod html ktory ma byc wstawiony. Wszystkie cudzyslowy poprzedzasz slashem w lewo czyli np. \" i w tedy bedzie wszystko pieknie grac");
$tresc_kontakt = ("jak wyzej");

itd. itp. rozumiesz juz?? To jest taki najprostszy z najprostszych :P Mozna tez ladowac za kazdym razem osobne pliki, czyli np:
if ($_GET['id'] == 1) {
include ("tresc_index.php");
echo $tresc_index;
}
if ($_GET['id'] == 2) {
include ("tresc_kontakt.php");
echo $tresc_kontakt;
}

xD

IBI
01-04-2006, 19:29
Witam.
Taka funkcje jak include znam. Tylko jak ja wykorzystac, tzn jak zrobic tak zeby odnosniki z menu wczytywaly odpowinnie teksty wwybranym miejscu (bo na podstawie etgo co przeczytalem to jakos slabo wiem )
-----
Edit :
Moze uscisle latwiej bedzie. W tej chwili sotsuje ramke (co chcem pominac) i z menu pliki sa wczytywane do tej ramki target="nazwa_ramki", i szukam psoobu pominiecia ramek, w podbny spsob lub iny wygodny, bo mozna by utworzyc dla kazdego tekstu oprawe calej strony (indexu) i po prostu odnosniki do pelnych tekstow z cala skruktura strony. To ma jedne potezny minus, pomiajac juz nawet duzo wiekszy wklad pracy, zmiana nawet najdrobniejsza wymaga edytowania ogromej ilosci dokumentow. Kiedys zrobilem wten spsob (dosyc malo efektywny), ze kod do meisjca gdzie byla czesc ulegajaca zmianie wrzucilem do pliku i includowalem go. Niby zmiany ograniczaly sie tylko do zmiany tego pliku, ale nie bylo to zbyt dobre i wygodne.
/ IBI.

Maverick
01-04-2006, 18:12
http://php-manual.skryptoteka.pl/function.include.html

IBI
01-04-2006, 16:18
Witam.
W tej chwili na mojej stronie mam jedna ramke zamknieta w tabeli, do niej wczytywane sa teksty. Czy zna ktos jakis inny spsob niz ramki zeby te teksty wczytywac, nie chailbym tez tworzyc dzisiatek dokumentow w kotrych bym zmienial tylko tekst wyswietlany bo w razie drobnej zmiany mosilabym wszedzie oddzielnie zmieniac. Jezli ma ktos jakis pomysl, prosilbym o podsuniecie .
/ IBI

Adres : http://www.poetica.ovh.org/