We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

[mmorpg] Jiyuu


Einzeinbleth
06-07-2006, 16:57
A, tak chciałem odświeżyć temat jako że od ostatniego postu jest baardzo dużo zmian :>

sosnix
23-03-2006, 23:57
No no no Fajna gierka!! Fajna Stronka lepsze niz X-wars i ogame razem wzieci

pawel
23-03-2006, 02:22
w sumie wszedłem zobaczyć jak wygląda chodzenie po ściecie, i zastanawia mnie czemy nie użyłeś do tego ajaxa?
pogram jutro

inzaghi89
22-03-2006, 22:20
Ja zaraz sie rejestruje i sprawdze sobie giere bo ostatnio siedze ciągle w takich "przeglądarkowych".

Mam małą uwage odnośnie centralnego bloku - zróbcie tam troche większy odstęp tekstu od lewej strony, bo sie zlewa . Nie jest to koniecznze, ale lepiej by się czytało . A pomysł jest świetny - wreszcie jakaś polska normalna gra .

Maverick
22-03-2006, 21:29
Emm... tak po za tym to ja nie wiem za bardzo gdzie mam isc Druga sprawa... to by sie przydalo pokazywac ile ma sie kasy, podczas kupowania... a nie tylko w eq

Łabędź
22-03-2006, 21:27
Cytat Napisał Einzeinbleth
Sorry ze drugi post pod rzad, ale chcialem oglosic ze jest nowy serwer i - domena (no i ogrom zmian - Łabędź już poprawiłem większość tego na co zwróciłeś uwagę, jutro poprawie ekwipunek i gotowe )
TAk wiec zapraszam: http://jiyuu.info
Zapowiada się nieźle...

Mam wrażenie, że to może Ci całkiem nieźle się rozkręcić

Fajny jest ten efekt falującej wody - zsynchronizujcie tylko brzegi rysunków

pozdrawiam

Maverick
22-03-2006, 20:34
Gratuluje gierki Pierwszy raz widze coś takiego, ze mozna sobie chodzic Oryginalny pomysl

Einzeinbleth
22-03-2006, 20:01
Sorry ze drugi post pod rzad, ale chcialem oglosic ze jest nowy serwer i - domena (no i ogrom zmian - Łabędź już poprawiłem większość tego na co zwróciłeś uwagę, jutro poprawie ekwipunek i gotowe )
TAk wiec zapraszam: http://jiyuu.info

Einzeinbleth
18-03-2006, 17:38
Dziękuję za pomoc! Ależ ja jestem głupi, chyba dla szpanu tym gd robiłem grafiki. Teraz więc zabiorę się za poprawianie tego, od razu zapewne gra przyspieszy.

Hmm jest bardzo duzo zapytan, gdyż stosuję klasy, i tak np do odczytania sily, poziomu zrecznosci etc jest jedno zapytanie. Przy wyswietlaniu listy graczy jest zapytanie aby pobrac nazwe, poziom, zloto. I tak dalej. Na razie zajmę się zmianą obrazków na statyczne.

Edit:
Tak wszystko sam robilem. Grafiki robil Pimek [pimek.ovh.org].

Btw - poprawilem paski z prawej strony, juz nie sa dynamiczne tylko statyczne. Poprawilem tez mape swiata - tez nie jest juz dynamiczna, z bazy wyczytuje polozenie i po prostu buduje z tego tabelke w html. Teraz mam nadzieje nie dostane radosnego komunikatu "this account gets too much cpu power..."

Łabędź
18-03-2006, 17:30
Cytat Napisał Einzeinbleth
Btw - czemu się nie logowałeś :>? Jak rejestracja to za dużo czasu :P to można jako test z haslem test.

Btw lepiej sie laczyc raz, a pozniej rozlaczac z baza, czy robic przy kazdym odswiezeniu strony ok 30 polaczen/rozlaczen?
No musze powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Nakład pracy musiał być bardzo duży. Wszystko sami robiliście?

Szkoda, że nie mam czasu teraz się zagłębiać, napisze tylko co mi przyszło do głowy z technicznych rzeczy.

- progress bary po lewej stronie strony

Dlaczego jako png generowane przez php? Przecież to zajmuje koszmarnie dużo czasu CPU i przepustowości, wymaga za każdym razem uruchomienia skryptu itp. i to za każdym 'krokiem'. Proponuje stworzyć po prostu odpowiedniego div'a z css który będzie odzwierciedlał to samo ale w html, generowanego od razu przez główny skrypt. GD dużo je CPU.

- mapka świata

To samo co progress bary. Dlaczego nie składacie świata od razu poprzez główny skrypt wyświetlający od razu htmla z gotowych elementów? 60MB pozwala na umieszczenie troche gotowców, a wyjątki dopiero robić przez php.

- ekwipunek

To już jest niezłe przegiencie: 160KB wysyłane przez PHP. Teraz sobie wyobraźcie 10 userów (to przecież nie dużo) z łączem 128Kbps. Zciągnięcie tego rysunku to ok. 12s, a praktycznie nikt więcej już w tym czasie z waszego konta nie skorzysta. Znów polecam generowanie wszystkiego w HTML przez główny skrypt, księga jako background, elementy ekwipunku w divach i css na top-ie.

Podejrzewam, że podobnych rzeczy jest więcej, ale chyba mniej-więcej wiecie o co chodzi

Acha, co do łączenia się do bazy: to zależy. Jeżeli w międzyczasie robicie rysunki w gd to lepiej się rozłączyć . Proponuje samemu znaleźć złoty środek. No i więcej niż 10 zapytań na jedną strone świadczy, że coś jest nie dokońca przemyślane

pozdrawiam

Einzeinbleth
18-03-2006, 16:55
Bardzo chętnie bym skorzystał z oferty 1000gp+info za 0zł ale niestety nie mam telefonu stacjonarnego, a bez tego podobno nie mozna zakonczyc rejestracji

No cóż, zrobiłem wszystko co było w mojej mocy aby skrypty były jak najbardziej wydajne i optymalne. Najgorzej było godzine po tworzeniu świata gry [10 000 zapytan do sql ] - prawie w ogóle nie mogłem wejść. Zródlo można wygodnie podejrzeć klikając na "Źródło" u dolu strony
Btw - czemu się nie logowałeś :>? Jak rejestracja to za dużo czasu :P to można jako test z haslem test. Bardzo bym chciał poznać Twoją opinię :>

Btw lepiej sie laczyc raz, a pozniej rozlaczac z baza, czy robic przy kazdym odswiezeniu strony ok 30 polaczen/rozlaczen?

Łabędź
18-03-2006, 16:27
Z zewnątrz wygląda OK. Reszty nie wiem - nie logowałem się

Cytat Napisał Einzeinbleth
Niestety, dosyć często wyskakuje "this account gets too much cpu power..." więc należy wtedy odświeżyć stronę.
Optymalizacja.

Nie trzymaj połączenia sql przez cały skrypt - tylko łącz się w razie potrzeby (z rozsądkiem oczywiście).

Ogranicz uruchamianie skryptów php - cześć rzeczy prawdopodobnie może być jako zwykły html

etc

Zgaduje - nie oglądałem kodu.

Może po prostu pora przesiąść się na bardziej wydajne konto?

pozdrawiam

Einzeinbleth
18-03-2006, 15:33
Cześć. Dziś postanowiłem się pochwalić moją nową produkcją z dziedziny gier komputerowych.
Czym jest ta gra? To jest gra przez przeglądarke (zalecana Opera albo Mozilla, ale dziala na kazdej). Do grania nie jest potrzebne nic oprocz przeglądarki obsługującej java script, pływające ramki (iframe), oraz grafikę.
Aby zacząć należy się zarejestrować [chociaż od biedy można użyć testowe konto - test z haslem test] oraz zalogować. I od teraz zyskujesz dostęp do całej gry. Co można robić w obecnej wersji?
- Pochodzić po mapie świata - na słabszych łączach niestety działa dosyć powoli, przy każdym ruchu ściągane jest 26 Kb.
- Kupić nowe bronie, wywalać, przesuwać stare. Jest ograniczenie poziomów, tzn trzeba mieć określony poziom aby założyć przedmiot. No i złoto aby go kupić. Również działa dosyć powoli na słabych łączach, gdyż ściągane jest 163 Kb :/
- Zaatakowac gracza/potwora. Na razie polega to na wybraniu ich z listy, jednak aktualne wdrazam system ataku oparty na mapie, tj. trzeba spotkac przeciwnika.
- Trenować postać - tutaj nie ma normalnego zdobywana doświadczenia, które w moim odczuciu było mocno naciągane. Tak wiec poziomy sie zdobywa przez trening postaci - nalezy zdobyc 100% jednej z cech - sila, zrecznosc, wytrzymalosc. Trening polega na kliknieciu i czekaniu - wraz z poziomem umiejetnosci trzeba czekac coraz dluzej.
- Male rzeczy, typu shoutbox, prywatne wiadomosci, top-10, "arena walk", lista graczy itp.
Zapraszam do testowania

Btw - logo robił jeden kolega, resztę grafik, poza potworami - drugi - który również mocno zmodyfikował szablon. Potwory pochodzą z programu RPGMaker.
link: jiyu

Niestety, dosyć często wyskakuje "this account gets too much cpu power..." więc należy wtedy odświeżyć stronę.