We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Jak poradzic sobie ze spamem?


Jaskier
04-07-2016, 12:48
Cytat Napisał Amarok
Witam!

Uzywam konta e-mail na serwerze OVH. Codziennie dostaje bardzo duzo wiadomosci spamowych (z oznaczeniem SPAM lub czasami nawet bez). Czy jest jakas szansa aby wiadomosci SPAM przeniesc do kosza (lub folderu typu SPAM).

Inne pytanie: jak poradzic sobie z tym SPAMEM ale nie dostawac go az tyle? Czy OVH wysyla bazy klientow do innych firm? Tych spamowych maili jest zastraszajaca ilosc
Cytat Napisał gielo
Jak masz znakowane wiadomości [SPAM] lub podobnie to załóż filtr w swoim kliencie pocztowym, aby tam trafiały te wiadomości. Te co nie są znakowane a według ciebie sa spamem? nie mam hostingu w OVH więc nei wiem jak oni maja to rozwiązane ale dodawaj adresy na czarną listę i jeśli masz możliwość konfiguracji spamassassina z panelu to ustaw w nim odpowiedni poziom zabezpieczeń.

Ożucanie wiadomości oznaczanych jako spam przze serwer nie jest dbrym rozwiązaniem bo zawsze jakaś mormalna wiadomość może byc tak oznaczona, stąd lepiej kierować je do odpowiedniego folderu przzenaczonego na spam.
Cytat Napisał Yasiek_
Ogólnie problem SPAMu na serwerach OVH jest chyba ogromny. Na poprzednim hostingu spam wpadał 1 na tydzień. Tutaj? 60-80 na 24h... Obawiam się, że tak jak pisał przedmówca gdy utworzę regułę na serwerze to ominie mnie wiadomość od klienta.
W przypadku spamu, jeżeli te wiadomości faktycznie przechodzą przez serwery filtrowane (antyspam/antywirus) to zalecamy utworzenie takiego filtru po stronie panelu klienta. Wtedy po prostu wycinamy wszystko co ma [SPAM], Prawdopodobieństwo usunięcia pożądanej wiadomości jest bardzo małe.
Wiadomość musiałaby być bardzo specyficznie napisana, żeby została tak oznaczona (dużo znaczników HTML, masa specyficznych haseł typu promocja, kredyt itd) :-)

Więc aby utworzyć taki filtr w panelu klienta wybieramy swoją domenę z sekcji Email -> ikona lejka przy koncie pocztowym -> utwórz filtr ->
- Nazwa jest do określenia indywidualnie
- Priorytet należy ustawić od 0 do 100. Jeżeli cyfra jest niższa to filtr posiada wyższy priorytet.
- Reguły: 1. Temat wiadomości 2. Zawiera 3. [SPAM]
- Operacja: Usuwanie.

Yasiek_
04-07-2016, 07:33
Ogólnie problem SPAMu na serwerach OVH jest chyba ogromny. Na poprzednim hostingu spam wpadał 1 na tydzień. Tutaj? 60-80 na 24h... Obawiam się, że tak jak pisał przedmówca gdy utworzę regułę na serwerze to ominie mnie wiadomość od klienta.

gielo
01-07-2016, 15:17
Jak masz znakowane wiadomości [SPAM] lub podobnie to załóż filtr w swoim kliencie pocztowym, aby tam trafiały te wiadomości. Te co nie są znakowane a według ciebie sa spamem? nie mam hostingu w OVH więc nei wiem jak oni maja to rozwiązane ale dodawaj adresy na czarną listę i jeśli masz możliwość konfiguracji spamassassina z panelu to ustaw w nim odpowiedni poziom zabezpieczeń.

Ożucanie wiadomości oznaczanych jako spam przze serwer nie jest dbrym rozwiązaniem bo zawsze jakaś mormalna wiadomość może byc tak oznaczona, stąd lepiej kierować je do odpowiedniego folderu przzenaczonego na spam.

Amarok
23-06-2016, 15:04
Witam!

Uzywam konta e-mail na serwerze OVH. Codziennie dostaje bardzo duzo wiadomosci spamowych (z oznaczeniem SPAM lub czasami nawet bez). Czy jest jakas szansa aby wiadomosci SPAM przeniesc do kosza (lub folderu typu SPAM).

Inne pytanie: jak poradzic sobie z tym SPAMEM ale nie dostawac go az tyle? Czy OVH wysyla bazy klientow do innych firm? Tych spamowych maili jest zastraszajaca ilosc