We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Auto-Renew


aneta
03-09-2014, 12:49
Witam,
Od kilku miesięcy pracujemy nad projektem zmian w systemie płatności.
W ciągu 15 lat wprowadziliśmy wiele zmian, Wasze potrzeby się zmieniły,
wprowadziliśmy usługi Cloud i Ovh musi dokonać zmian również w tym temacie.

Dlaczego?

Kto nie zapomniał kiedyś odnowić usługi?
Każdego dnia dostajemy telefony z informacją: moja usługa wygasła wczoraj.
Również, żeby lepiej zarządzać efektem turnover, musimy wiedzieć, czy usługa
zostanie odnowiona czy nie. Chcemy też zaproponować nowe usługi z bardzo
prostym trybem użytkowania (jak Cloud) a nie możemy ich zaproponować
z aktualnym systemem płatności.

Projekt jest skomplikowany, ponieważ proponujemy usługi w 4 dziedzinach:
WWW, Infra, Cloud i Telecom i to w 12-15 krajach. Postanowiliśmy więc
wprowadzać nowy system krok po kroku i zrobić PoC (Proof of Concept) na
KS i SYS we Francji.

Wprowadziliśmy nowe bardzo proste zamówienie. Klienci, którzy mają już
serwer KS/SYS, będą mogli odnowić usługi we wrześniu i przejść na nową
umowę. Lub nie, ale w takim przypadku usługa wygaśnie. System auto-renew
jest bardzo prosty: 1 kliknięcie pozwala na zamknięcie usługi, 1 kliknięcie
pozwala na uruchomienie nowej usługi. Nie trzeba nic wysyłać ani podpisywać.
Płatności wykonują się równolegle.

W przypadku Ovh uruchomiliśmy projekt 18 miesięcy temu rozpoczynając
od zmian w panelu ManagerV3 i ManagerV6. Wersja V3 była monolityczna, wszystko w
jednym. Wersja V6 to powłoka interfejs / IHM i powłoka APIv6. Pozostaje
nam sekcja Domeny/Email i będziemy mogli zamknąć wersję V3.

Równocześnie 8 miesięcy temu rozpoczęliśmy prace nad całym systemem wewnętrznych
baz danych, których używamy od 15 lat. Chcemy je odizolować od infrastruktury.
Z jednej strony chcemy mieć APIv6 z bazami danych a z drugiej API dla infrastruktur.
Ponownie chcemy rozbić monolityczny blok i absolutnie wszystko napisać od nowa.
Naszym celem jest zarządzanie 100x większą liczbą usług bez wpływu na wydajność.
Chcemy mieć handlową elastyczność oraz skalowalność dla naszych nieograniczonych
pomysłów. Potrzebujemy jeszcze 2-3 miesięcy zanim zaczniemy przenosić usługi na
nowy system. Nowe zamówienie i auto-renew pojawią się w tym samym czasie. Mówimy
o listopadzie.

Wykonujemy ogromną pracę, aby zmodernizować oferowane usługi i je uprościć.
Zauważyliśmy, że należy wszystko zburzyć i zbudować od nowa. Całe Ovh pracuje
w tym rytmie: duże zmiany i ważne projekty. Nawet jeśli jesteśmy dużą firmą
liczącą 800 osób obecną w różnych miejscach świata z zespołami w 15 krajach,
charakter firmy nie zmienia się: być zawsze z przodu z innowacyjnymi rozwiązaniami,
ale w inny sposób. Zobaczycie ten stan ducha 7 października w Paryżu podczas wydarzenia
Summit, które nazwaliśmy Renaissances Będzie dużo niespodzianek, ale więcej
nie powiem...
http://www.ovh.com/fr/events/summit2014/

Pozdrawiam
Octave