OVH Community, your new community space.

Powód restartu serwera


slawqo
06-02-2013, 07:20
Cytat Napisał WMP
Ja kiedyś miałem problem z jedną maszyną, rebootowała się sama z siebie. Po dużej ilości rebootów OVH zadzowniło do mnie z pytaniem co się dzieje i czy mają coś zrobić. Co bym nie napisał w polę powodu restartu serwera to zawsze będzie zrestartowany i pewnie nikt tego nie czyta - chociaż mogę się mylić i przydał by się ktoś z OVH kto wyjaśni nam całą magię w tym procesie
W sumie to pole jest tylko po to, aby w naszych logach była informacja dlaczego wykonany był restart i po to, aby uniknąć sytuacji, że klient klika sobie "niechcący" a później jest że serwer mu się zrestartował.
Co do dużej ilości restartów to faktycznie to monitorujemy i jeżeli zdarza się na serwerze wiele restartów w krótkim czasie to pytamy klientów czy coś jest nie tak z serwerem. Nie bierzemy jednak pod uwagę tylko restartów wykonanych przez klienta w panelu a wszystkie restarty (przerwy w działaniu serwera) jakie występują.

maciej
04-02-2013, 21:02
Dokładnie zbyteczne pole, ja zawsze wpisywałem "brak odpowiedzi. ", albo kopiowałem ten przykład z pingiem.

solidburn
04-02-2013, 19:23
restart jest wykonywany automatycznie wiec nikt tego nie czyta online i wpis jest dowolny a cel ma raczej dokumentujący

WMP
04-02-2013, 18:20
Ja kiedyś miałem problem z jedną maszyną, rebootowała się sama z siebie. Po dużej ilości rebootów OVH zadzowniło do mnie z pytaniem co się dzieje i czy mają coś zrobić. Co bym nie napisał w polę powodu restartu serwera to zawsze będzie zrestartowany i pewnie nikt tego nie czyta - chociaż mogę się mylić i przydał by się ktoś z OVH kto wyjaśni nam całą magię w tym procesie

solidburn
04-02-2013, 17:35
Dlatego jak się ktoś chce bawić to się wyłącza monitoring bo w trakcie zabawy potrafi wpaść technik i postawić maszynę np do rescue

victor
04-02-2013, 16:57
Cytat Napisał Arkoso
@up Ale to bez znaczenia, skoro serwer nie chce wstać po reebocie to znaczy że coś nie tak jest. Innej możliwości nie ma.
ale to nie znaczy że problem jest ze sprzętem i interwencja jest potrzebna czy by coś dała. Mozesz np. robić sobie eksperymenty z systemem operacyjnym, ustawieniami sieciówki. Ale fakt ze zapewne nikt tego pola nie czyta, conajwyzej z automatu olewają twoje złoszenie jak w ciagu ost X godzin robiłes reboot w zwiazku ze "swoimi pracami na serwerze"

Arkoso
04-02-2013, 14:51
@up Ale to bez znaczenia, skoro serwer nie chce wstać po reebocie to znaczy że coś nie tak jest. Innej możliwości nie ma.

mikel
04-02-2013, 14:04
Tak na poważnie to zgadzam się, że nie wiadomo do końca jakie jest przeznaczenie tego pola. Ja zakładam, że jest to powód widoczny dla techników - gdyby np. zastanawiali się czy interweniować na jakimś serwerze gdy jest 'down' - wtedy mają informację, czy my mamy problem czy też rutynowo restartowaliśmy serwer itp.

Widmo
04-02-2013, 13:29
I działa Wam to?

Ja myślałem że to jest podanie o restart i pisałem tam zazwyczaj:
Kod:
Szanowne OVH, 
uprzejmie proszę o zrestartowanie serwera, 
powodem jest ... ... w związku z ... 
usterkę postaram się usunąć jak najszybciej, 

Przepraszam za kłopot, proszę o pozytywne rozpatrzenie mojego podania. 

Pozdrawiam, 
Imie, Nazwisko
To źle robiłem?





mikel
04-02-2013, 12:11
Cytat Napisał otex
... chociaż sam ze swojego doświadczenia wiem, że jeżeli nie mogę przez serwer rebootnąć, to coś się zjebało i w 1 sek klikam reboot wklejając ostatnio skopiowane znaki z ctrl + v xd
Hasła też ?

otex
04-02-2013, 10:28
Po to jest to pole, że zawsze możesz walnąć "reboot" z serwa, a ze strony powinieneś korzystać tylko awaryjnie jeżeli nie możesz z poziomu serwera ,więc wyjaśnienie dla OVH powinieneś wpisać, chociaż sam ze swojego doświadczenia wiem, że jeżeli nie mogę przez serwer rebootnąć, to coś się zjebało i w 1 sek klikam reboot wklejając ostatnio skopiowane znaki z ctrl + v xd

WMP
04-02-2013, 00:50
Po co jest to pole? Ja zawsze kopiuję: "Serwer pinguje, ale port ssh nie odpowiada" i tyle. Wydaje mi się że jest niepotrzebne i można by je zlikwidować.