OVH Community, your new community space.

Spam na serwerze poczty


empti
26-01-2013, 17:29
OK, już wiem gdzie leży wina. Skrypt miał dziurę dzięki czemu można było inicjować skrypty do wysyłania m.in. wiadomości email. Przywróciłem backup całego serwera sprzed okresu problemu, aby mieć pewność, że osobnik który wykorzystał dziurę nie dostał się gdzieś głębiej oraz załatałem dziurę. Mam teraz spokój i lista jest już czysta. Temat można zamknąć. Mam nadzieje, że mój adres nie trafił na czarną listę, ale wysłałem teraz kilka wiadomości do różnych moich kont pocztowych na kilku platformach i póki co w katalog spam nic nie leci.

activ
26-01-2013, 07:15
po pierwsze musisz zlokalizować jakie jest źródło wysyłanych maili.

ja bym traktował ten problem poważniej, bo nie chodzi o to ze Twoje maile dochodzą z opóźnieniem, większym problemem jest to że rozsyłasz mase spamu i za kilka chwil Twój serwer trafi na blacklisty.

Prawdopodobnie masz jakąś dziurę w sofcie, ktoś wrzucił Ci kod, wysyłający maile, lub błędną konfiguracje serwera pocztowego. Pierwsza rzecz to zweryfikować jakie jest źródło wysyłanego spamu.

victor
25-01-2013, 19:43
Tylko ty możesz znać odpowiedź na pytanie co ty do cholery wysyłasz i czemu rozsyłasz spam. Myślisz że ktoś może to wiedzieć lepiej niż ty?

empti
25-01-2013, 17:25
Witam,
mam problem. Od dłuższego czasu maile dochodzą z opóźnieniem. Zainteresowałem się tym. Jako iż posiadam Panel Plesk postanowiłem to sprawdzić. Dostałem się do Narzędzia i Ustawienia -> Ustawienia serwera poczty -> Kolejka poczty. Znalazłem tam przerażającą treść: Wiadomości w kolejce: 65 nie przetworzonych, 1 lokalnych, 42275 zdalnych, 42340 wszystkich.

Wszystkie wiadomości wychodzą z jednej i tej samej domeny. Co może być tego przyczyną? Muszę rozwiązać problem, bo maile dochodzą z kilku godzinnym opóźnieniem. Wszystkie maile były wysyłane na pewno z mojego serwera dedykowanego. Ponieważ w liście procesów widnieją informacje o wysyłaniu wiadomości. Skasowałem procesy jednakże nie wiem czy one nie powrócą.