OVH Community, your new community space.

Hard reset


Joshua
23-01-2013, 11:15
Cytat Napisał victor
a starą popsutą maszynkę dostaje ktoś inny.
Cóż, taki los - gorzej że nowa może też być popsuta
Cytat Napisał victor
kvm tutaj by nie pomógł skoro technik sprawdził że jest tylko brack screen na wyjściu wideo
Ale może się okazać że KVM taki jak w OVH (oparty o IPMI) potrafi nieco więcej.
Cytat Napisał victor
Fakt że jest to najgorszy rodzaj problemu. Może jednak coś ci się zalogowało do messages
Marna szansa. Szczerze mówiąc, jedyne co zwiększa szanse na wykrycie przyczyn usterki to zdalne logowanie na innym serwerze - bo nawet jak zwiśnie/zepsuje się filesystem to można coś zobaczyć...
Oczywiście w przypadku typowej twardej zwiechy jesteśmy bez szans.

Arkoso
22-01-2013, 20:56
Cytat Napisał WMP
Miałem kilka takich maszyn, pomaga kupno nowej i przeniesienie danych.
No niestety również takie serwerki dostałem. Często popsute PSU, pamięci ram, chłodzienie przy procesorze...

victor
22-01-2013, 18:07
a starą popsutą maszynkę dostaje ktoś inny.
kvm tutaj by nie pomógł skoro technik sprawdził że jest tylko brack screen na wyjściu wideo
Fakt że jest to najgorszy rodzaj problemu. Może jednak coś ci się zalogowało do messages
Mnie na kilkanaście "sprawnych" serwerów zdarza mi się i tak taki nieuzasadniony pad raz na 2-6 miesięcy. W ovh przynajmniej ktoś to zresetuje. W hetzner sam to musisz zrobić. Promieniowanie kosmiczne? Niezałatany bład kernela? Błąd w firmware sprzętu?:/ Jakby mieć maszyny z pamieciami ecc to moze by było lepiej

WMP
22-01-2013, 16:20
Miałem kilka takich maszyn, pomaga kupno nowej i przeniesienie danych.

bart613
22-01-2013, 12:53
Cytat Napisał marko
Od czego zacząć sprawdzanie? Czy jeśli problem będzie się powtarzał to OVH wymieni mi całą maszynę na nową?
To są właśnie sytuacje gdzie dostawcy typu OVH czy Hetzner jak i inni są kompletnie bezużyteczni. Zdażyło mi się już kilka razy że kończyło się to dla mnie wymianą sprzętu na nowy czy to poprzez prośbę oraz zobowiązanie się do zapłacenia za wymianę (ma taką opcję Hetzner) czy też po prostu olać stary serwer i zamówić nowy mając nadzieję że w nim wszystko będzie dobrze.

Niestety są problemy sprzętowe które powodują po prostu zwiechę i nic nie ma ani w logach ani gdzie indziej. Dostawca wtedy oferuje puszczenie testów sprzętu (12h+) co oznacza paskudną przerwę. Szansa że ten test złapie akurat błąd jest znikła chyba że serwer zawiesza się co kilka minut.

W przypadku Hetzner możesz jeszcze poprosić o IPKVM który wtedy pomaga bo możesz zobaczyć co jest na ekranie. W przypadku OVH nie wiem, czasami ilość straconego czasu i nerwów nie jest warta i bardziej się opłaca rozważyć najem nowego serwera i migrację.

mikel
22-01-2013, 11:33
dmesg aczkolwiek mi też zdarzały się tego typu zwiechy bez powodu ... czasami trudno wytłumaczyć (o ile nie ma w logach). Np. na jednej maszynie miałem dwie takie zwiechy w ciągu tygodnia czy dwóch a potem przez rok nic się nie działo mimo, że nic nie było robione/naprawiane.

Czasami jakiś kabelek się zluzuje albo coś w tym stylu

OPTRONET
22-01-2013, 11:30
Jesli to linux to logi i jeszce raz logi. Polecenie dmesg i folder /var/log sa bardzo przydatne

marko
22-01-2013, 10:14
Witam,

dzisiaj miałem interwencję na serwerze:

No information on the screen ("black screen"). No response
to keyboard.

Actions:
Restart the server hardware.

result:
Boot OK. Server can 'login'. Ping OK, services started.
Oczywiście przy okazji wysypała się baza danych, ale z tym się już uporałem.

Mam pytanie jak można zdiagnozować przyczynę takiej totalnej zwiechy?

Od czego zacząć sprawdzanie? Czy jeśli problem będzie się powtarzał to OVH wymieni mi całą maszynę na nową?

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.