We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Konfiguracja MX


slawqo
16-12-2011, 23:00
Wejdź w "domeny&DNS->Strefa dns" i odszukaj to pole MX1 -> redirect.ovh.net w tabelce na dole strony. Po prawej stronie kliknij w ikonkę usuń i potwierdź usunięcie tego pola. I to wszystko.
Priorytet tego pierwszego pola powinien być najwyższy z wszystkich ustawionych więc 1 powinien być ok.

piotr250690
16-12-2011, 19:26
Zrobiłem to poprzez domeny&dns. Ale mam taki problem. Generalnie chciałem zrobić adres gmail w domenie poprzez Google Aps. Czytałem do tego instrukcję na stronie Google. Było tam wskazanie, że adres aspmx.l.google.com trzeba dodać poprzez zakładkę e-mail. Nie dało się tak, więc zrobiłem poprzez domeny&dns. Teraz mam w swoich serwerach MX takie dane:

MX 1 Spersonalizowana redirect.ovh.net
MX 1 Spersonalizowana aspmx.l.google.com
MX 10 Spersonalizowana aspmx2.googlemail.com
MX 10 Spersonalizowana aspmx3.googlemail.com
MX 5 Spersonalizowana alt1.aspmx.l.google.com
MX 5 Spersonalizowana alt2.aspmx.l.google.com

Żeby wszystko ładnie działało powinno być tylko 5 ostatnich linijek. Jak usunąć tę pierwszą: "MX 1 Spersonalizowana redirect.ovh.net ", która dodała mi się przypadkiem? Jaki priorytet powinien mieć adres: "aspmx.l.google.com"? Tego niestety nie było w instrukcji, ponieważ była tam informacja, że można to dodać poprzez zakładkę e-mail.

slawqo
16-12-2011, 16:05
Cytat Napisał piotr250690
No dobrze. A co zrobić, jeśli przy zmianie serwerów mx, menager ovh odpowiada: "Nieprawidłowy wybór usługi email: możesz zarządzać jedynie przekierowaniami". Chodzi o to, że nie jestem w stanie ustawić serwera Google z opcją "spersonalizowane" dla ASPMX.L.GOOGLE.COM. Co z tym można zrobić? Dlaczego tak się dzieje?
Zmień (lub dodawaj nowe) pola w sekcji "Domeny&DNS->Strefa DNS" a nie w "Emaile->Serwery MX". Tam nie powinno być z tym problemu.

piotr250690
16-12-2011, 15:45
No dobrze. A co zrobić, jeśli przy zmianie serwerów mx, menager ovh odpowiada: "Nieprawidłowy wybór usługi email: możesz zarządzać jedynie przekierowaniami". Chodzi o to, że nie jestem w stanie ustawić serwera Google z opcją "spersonalizowane" dla ASPMX.L.GOOGLE.COM. Co z tym można zrobić? Dlaczego tak się dzieje?

Cree
02-11-2011, 10:29
dopiero dziś to znalazłem to raz a dwa nie mam pojęcia jak zrobić jeszcze 3 rekordy mx próbowałem w ten sam sposób ale się nie da

no4b
02-11-2011, 10:04
Jeśli trzeba to zrób. Nie bardzo wiem w czym problem.

Cree
02-11-2011, 09:45
Trzeba zrobić coś takiego żeby skonfigurować Gmail z domeną w OVH
Zaloguj się na swoje konto w www.ovh.com wpisując nazwę użytkownika i hasło.

W Tab domeny , kliknij domenę, której używasz z Google Apps.

Pod hasłem dostępu do sekcji , kliknij przycisk e-maile .

Pod nagłówkiem Zaawansowane , kliknij przycisk Opcje .

Pod nagłówkiem Zarządzanie sub domeny , kliknij przycisk Usuń .

Usuń wszystkie istniejące rekordy MX i kliknij OK .

Powrót w obszarze zarządzania MX , kliknij Utwórz .

Pozostaw to pole poddomeny puste.

Wybierz Spersonalizowane z rozwijanego menu konfiguracji .

Podaj pełną nazwę serwera, ASPMX.L.GOOGLE.COM. To jest podstawowy serwer Google. Dowiedz się więcej o szczegóły rekordów MX dla poczty Google Apps serwerów .



Następnie można dodać rekordy MX serwerów zapasowych z niższym priorytetem niż podstawowy serwer pocztowy. Kliknij na Domeny & DNS .

Pod nagłówkiem strefie DNS , kliknij przycisk Strefa DNS .

Pod nagłówkiem Zarządu wpisy poczty kliknij Typ MX .

Pozostaw to pole poddomeny puste i dodać następujące rekordy przy danym poziomie priorytetem wymagane i wybierz siły działania .

Priorytet Serwer poczty
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
10 ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM
10 ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM

Gratulacje! Twoje nowe rekordy MX teraz punkt do Google. Należy pamiętać, że zmiany ustawień DNS może potrwać do 24 godzin na propagowanie przez Internet, ale w zależności od gospodarza, to może się zdarzyć szybciej.

Pik-Pok
02-11-2011, 08:59
nie wiem jak powinna wygladac Twoja konfiguracja, ale widze jak wyglada. a komunikat mowi, ze takie konto na serwerach mailowych OVH (bo na te serwery kieruja wpisy MX) nie istnieje. na jakich serwerach POWINNA BYC Twoja poczta? jesli na serwerach OVH, upewnij sie ze Twoja oferta MA KONTA pocztowe, albo ze nie spaprales czegos w konfiguracji.

Cree
01-11-2011, 22:09
skonfigurowałem Mx i CNAME i działa to w ten sposób jak ja wysyłam @ to wiadomość dochodzi do nadawcy ale jak ktoś chce wysłać @ do mnie to nie dochodzi poczta
taki komunikat się pojawia jak ktoś wysyła do mnie @
This is the mail system at host smtp.poczta.onet.pl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

: host mx1.ovh.net[213.186.33.29] said: 550 sorry, no mailbox
here by that name (#5.1.1) (in reply to RCPT TO comman