We are in the process of migrating this forum. A new space will be available soon. We are sorry for the inconvenience.

Oferta firmy OVH


koliber2
18-07-2005, 13:46
Teraz juz tak. Tzn nie do konca, ale wyslalem jeszcze kilka (nascie) pytan i zapewne sie na cos zdecyduje. Bo badz co badz nie po to zdecydowalem sie na oferte ovh zeby teraz od Was uciec;] W sumie teraz wszystko zalezy w duzej mierze od tego, czy i jak ovh by bylo mi w stanie pomoc przy ewentualnych zmianach na wyzsze serwery W stanie zapewne byloby, tylko teraz koszty no nic.. czekam na Pana odpowiedz

kamil
18-07-2005, 13:20
Cytat Napisał koliber2
Niby wszystko bylo umuwione, a gdy sie skontaktowalem w sprawie dokonania modyfikacji w nastepnym miesiacu dostalem nie wiadomo skad zupelnie inna propozycje cenowa oraz zupelnie inne warunki. moze bym nawet na to poszedl, ale nagly skok w oplacie za maszyne+oplata za zmiane plany (114 zl netto - skad sie to wzielo?!)
Każda zmiana oferty na wyższą kosztuje jedynie 3,90zł w przypadku zmiany na tą z większą pamięcią RAM lub dyskiem. Natomiast zmiana na każdą inną ofertę kosztuje faktycznie 114zł netto. Są to oczywiście ceny ostatecznie i nie doliczamy do nich kosztów dzierżawy. Myślę, że są to atrakcyjne warunki.

koliber2
18-07-2005, 10:54
Co do supportu sie troche zawiodlem. Zeby nie byc goloslownym napisze o co mi chodzi. Gdy skontaktowalem sie z OVH w sprawie zakupu serwera bylo wszystko pieknie, szybkie i rzeczowe odpowiedzi na pytania, zapewnienia o dobrej jakosci uslug, lacz itd. No ok, postanowilem kupic maszyne. Na start kupilem najslabsza maszyne, uzgodnilem tez z przedstawicielem warunki ewentualnego uprgade maszyny o wiekszy dysk, dodatkowy ram itd. Niby wszystko bylo umuwione, a gdy sie skontaktowalem w sprawie dokonania modyfikacji w nastepnym miesiacu dostalem nie wiadomo skad zupelnie inna propozycje cenowa oraz zupelnie inne warunki. moze bym nawet na to poszedl, ale nagly skok w oplacie za maszyne+oplata za zmiane plany (114 zl netto - skad sie to wzielo?!) jest nieco ponad mozliwosci. Tym bardziej, ze jest to dzialalnosc non profit.Napisalem w piatek maila w tej sprawie, bo nie mam ochoty znowu zmieniac serwerowni. Narzie brak jakiejkolwiek odpowiedzi. Mam jednak nadzieje, ze OVH okaze sie "zyciowa" i cos ustalimy sensownego z ta ewentualna zmiana. Mi glownie chodzi o cene, o kopiowanie danych itd;] Pozdrawiam:>

Łabędź
18-07-2005, 09:30
Cytat Napisał MX^Lucas

Jeszcze troche uslysze podobne rzeczy, wtedy skonsultuje sie z rzecznikiem praw konsumenckich o waszych praktykach lenistwa :-P

Nie no, to mi sie nie podoba, chociazby slowo, za ktore nie odpowiadacie, badz wymagaja wstepnej konfiguracji...
Mi też się nie podoba :-). Mnie jednak chodziło o coś trochę innego. W żadnym wypadku nie napisałem, że nic z problamami nie robimy - wręcz przeciwnie - cały czas staramy się je naprawiać, aby zapewnić klientowi bezproblemową pracę (aktualizacje i patchowanie kerneli, pakietów, naprawa błędów itd.. Swego czasu powstała nawet dystrybucja nazwana 7.2-ovh ;-)). Pisząc, że nie możemy odpowiadać za błędy w pakietach linuxa, miałem na myśli, że trzeba podejść do tego ze zdrowym rozsądkiem. Wiadomo na jakiej zasadzie powstaje linux. Jeżeli występuje jakiś problem z danym pakietem, to najczęściej nie pozostaje nic innego, jak czekać na jego aktualizację. Trudno jest w takim przypadku obwiniać firmę hostingową, że np. apache ze standardowej dystrybucji zawiesza się przy jakimś tam specjalnie spreparowanym zapytaniu. W takim przypadku winą można by obarczyć chyba jedynie za to, że po pojawieniu się poprawionego pakietu, firma takiego apacha patch'uje wyjątkowo wolno...

Cytat Napisał MX^Lucas
Tak nie moze byc, towar musi byc zgodnie z opisem, ma dzialac na 100% tuz po oddaniu
Oczywiście. Wkładamy naprawdę sporo wysiłku, żeby tak było...

Cytat Napisał MX^Lucas
chociazby pisze mi co posiadam: Webmail, czyli brak, a co za tym idzie, niezgodny z opisem.
Nie bardzo rozumiem...

pozdrawiam

MX^Lucas
16-07-2005, 18:21
Witam ponownie...

zeby jezyk ktory jest ustawiony jako domyslny byl jezykiem angielskim a nie francuskim.
To tak samo by bylo, gdyby Francuzi kazali Brytyjczykom uzywania jezyka domyslnego, francuskiego ;-) Oni maja wybredny gust, dlatego inne jezyki sa dyskryminowane, jezeli chodzi o dominacje jezyka angielskiego. Moze czas sie nauczyc tego jezyka? Ja jakos rade, choc klikam cos, czego jeszcze nie rozumiem, to dziala :-D

mam tu glownie na mysli np podpisanie z ovh umowy (ja tak planuje zrobic) zeby w razie problemow z ktorymi sobie sam nie poradze byla mozliwosc zaplacenia za interwencje np w 2 ratach w odstepie kilku dni.
Wlasciwie po co ci umowa? Zbyt duzo roboty papierkowej. Kazda zawarta umowa z firma OVH moze byc oplacona faktura VAT, gdzie w razie czego mozna zadac naleznosci badz o odszkodowanie. Jezeli chodzi o umowienie wplaty w formie dwoch rat, to jest kwestia umowienia, w zaleznosci od kwoty. Na wiecej niz 2 rat lepiej nie licz, bo potem sa nieprzyjemnosci, glownie z fakturami VAT.

Inna sprawa, ze koszty interwencji technika z ovh sa zbyt wygorowane jak na polskie warunki w jakich przyszlo nam zyc..
Z tym sie zgadzam, ale niestety, tutaj liczy sie stopien trudnosci, poziom zaawansowania problemu, a takze czas, przede wszystkim czas...

W moim przypadku taka operacja przekopiowania danych z jednego serwera z cpanelem na server w ovh z Direct Adminem by pewnie kosztowala mnie cos ponad 400 zl jesli nie wiecej (przy zalozeniu ze ovh by cos takiego umialo zrobic).
To zalezy w jaki sposob ta operacja ma byc zrealizowana,a najprosciej podlaczyc drugi dysk jako backup, mount, tar, cp, rm i na tym koniec. Ale za 400 zl? Sadze, ze mniej, ale wiedza kosztuje I nie doceniasz mozliwosci OVH, jak narazie sa na poziomie 'BABY' :-D ale wazne, ze to spolka, nie 'krzak'.

Owszem, weekend itp itd, ale support powinien byc rowniez udzielany wlasnie w weekend. nie mowie tu o tym by cala firma pracowala. Wystarczyloby, gdyby chociaz jedna osoba siedziala w biurze np od 10 do 15 i zeby klient mial pewnosc, ze gdyby nagle wystapila koniecznosc to moze liczyc na jakakolwiek reakcje. Nie kazdy bowie zna francuski zeby moc sie dobrze zrozumiec z obsluga bezposrednio w serwerowni.
Po pierwsze, nikt cie nie obsluzy bezposrednio z serwerowni, gdyby tak bylo, to i znaja doskonale angielski, po drugi, jezeli chcesz bezposrednio, to zapisz sie do grupy dyskusyjnej, czego niestety, jest po francusku, ale da sie zrozumiec. Po trzecie podobno sa planowane udzielanie supportu w weekendach, ale szczerze mowiac, jedna osoba nie wystarczy. Przesadzasz troszke, bo pomysl, czy bylbys wstanie obsluzyc ponad 100 klientow naraz?

w usa jest standaratem conajmniej 5 adresow ip do kazdego serwera dedykowanego. Zaraz ktos mi zarzuci ze eu, to nie usa, ale faktem jest, ze powinny byc chociaz 2 adresy ip dla kazdego serwera dedykowanego w ovh.
Gdybys przyjrzal sie dokladnie, to IP fizycznie jest jeden (The Planet), a tyle IPkow moze isc z serwera az do routera brzegowego, potem tylko po jednym w zaleznosci od rodzaju uslugi, lacza itp. Choc moge przyznac, ze w niektorych przypadkach liczba IP w USA jest wieksza niz w usludze OVH, ale zwroc uwage, ze my mieszkamy w Europie, a tutaj ceny sa duzo wyzsze niz chociazby w USA. Wiec nie ma co wymagac mocno, bo to faktycznie, towar drogi i z roku na rok coraz mniej... Wyprowadz sie do USA, tam zaczniesz narzekac na uslugi OVH :-D

Proszę też wziąć pod uwagę, że jest sporo pakietów linuxa z błędami (chociażby niezgodność ścieżek dostępu), za które nie możemy odpowiadać. Trudno też jest weryfikować każdy standardowy pakiet i w razie błędów wypuszczać łatkę - od tego są grupy ludzi pracujące nad poszczególnymi dystrybucjami.
Dodatkowo wszelkiego typu panele ułatwiające administrowanie serwerem do poprawnego działania najczęściej wymagają wstępnej konfiguracji.
Jeszcze troche uslysze podobne rzeczy, wtedy skonsultuje sie z rzecznikiem praw konsumenckich o waszych praktykach lenistwa :-P

Nie no, to mi sie nie podoba, chociazby slowo, za ktore nie odpowiadacie, badz wymagaja wstepnej konfiguracji... Tak jakbym chcial kupowac w sklepie ciasteczka na oko, gdzie nie odpowiadaja za wage. Tak nie moze byc, towar musi byc zgodnie z opisem, ma dzialac na 100% tuz po oddaniu, a nie, ze sa braki, chociazby pisze mi co posiadam: Webmail, czyli brak, a co za tym idzie, niezgodny z opisem. Prosze nie draznic lwa :-D

Oczywiście proszę pytać, po to jesteśmy :-). Jednakże najpierw warto jest się rozejrzeć czy gdzieś ten problem nie był wcześniej rozwiązany - zawsze to szybciej, a i my mamy możliwość odpowiedzieć większej liczbie klientów.
Skoro wiekszej, to i tak my jestesmy 'wyrzutkami' czy mniejszoscia, skoro czasem nie dochodza e-maile :-D

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz

koliber2
15-07-2005, 14:11
Az 8 adresow IP? Gdzie ty tutaj widziales :-P
w usa jest standaratem conajmniej 5 adresow ip do kazdego serwera dedykowanego. Zaraz ktos mi zarzuci ze eu, to nie usa, ale faktem jest, ze powinny byc chociaz 2 adresy ip dla kazdego serwera dedykowanego w ovh.


ze jest czynny od i do tej godziny oraz w tych dniach... W takim ja mam wiele klientow i nie zawsze mam czas, by ich obsluzyc wszystkich, wiec kazdy nastepnego dnia dostaje wiadomosc, ale przylaczam sie do protestu, ze powinno sie usprawnic, na dodatek przypalby sie pomoc technicznach w godzinach wieczornych, nawet przez komorke. Ale moge sie przylaczyc, jezeli ktos mi zaproponuje rozsadna stawke wspolpracy :-D
Ja rozumiem, ale takie podejscie jest conajmniej dziwne. Owszem, weekend itp itd, ale support powinien byc rowniez udzielany wlasnie w weekend. nie mowie tu o tym by cala firma pracowala. Wystarczyloby, gdyby chociaz jedna osoba siedziala w biurze np od 10 do 15 i zeby klient mial pewnosc, ze gdyby nagle wystapila koniecznosc to moze liczyc na jakakolwiek reakcje. Nie kazdy bowie zna francuski zeby moc sie dobrze zrozumiec z obsluga bezposrednio w serwerowni.

Albo zglosisz sie w e-mailu jako interwencja w godzinach porannych, wtedy wystawia ci rachunek, przelejesz kase i przeniosa ci,
prosilem o dokladny cennik dodatowych interwencji, narazie niestety nie otrzymalem. Moim zdaniem ovh powinna byc bardziej elastyczna jesli chodzi o takie interwencje platne, mam tu glownie na mysli np podpisanie z ovh umowy (ja tak planuje zrobic) zeby w razie problemow z ktorymi sobie sam nie poradze byla mozliwosc zaplacenia za interwencje np w 2 ratach w odstepie kilku dni. Inna sprawa, ze koszty interwencji technika z ovh sa zbyt wygorowane jak na polskie warunki w jakich przyszlo nam zyc W moim przypadku taka operacja przekopiowania danych z jednego serwera z cpanelem na server w ovh z Direct Adminem by pewnie kosztowala mnie cos ponad 400 zl jesli nie wiecej (przy zalozeniu ze ovh by cos takiego umialo zrobic).

Mozna tylko domyslac sie co to za polecenie, nic wiecej. Jezeli instalujesz nowe oprogramowanie, to postaraj sie o
nie zrozumielismy sie chyba. Mi chodzi o to, zeby jezyk ktory jest ustawiony jako domyslny byl jezykiem angielskim a nie francuskim. Owszem mozna zmienic z linii komend jezyk, ale niestety nie wszedzie to jest mozliwe..

Łabędź
15-07-2005, 12:51
Cytat Napisał MX^Lucas
Nie ma sensu porownywac, sa jeszcze inne, atrakcyjne i kuszace oferty, ale to wszystko zalezy wg. gustu.
Jasne. Mnie chodziło o to, że OVH ma mocno rozbudowaną ofertę

Cytat Napisał MX^Lucas
A ja dostalem panel Plesk i tak, tu nie dziala, tam nie dziala i tu wykazuje bledy, wtedy sie zastanawialem, po jaka 'cholere' w to sie bawie? Czesc sam poprawilem, ale nadal mi poczta poprzez www nie dziala, bo wy pewnie zle zainstalowaliscie.
Proszę też wziąć pod uwagę, że jest sporo pakietów linuxa z błędami (chociażby niezgodność ścieżek dostępu), za które nie możemy odpowiadać. Trudno też jest weryfikować każdy standardowy pakiet i w razie błędów wypuszczać łatkę - od tego są grupy ludzi pracujące nad poszczególnymi dystrybucjami.
Dodatkowo wszelkiego typu panele ułatwiające administrowanie serwerem do poprawnego działania najczęściej wymagają wstępnej konfiguracji.

Cytat Napisał MX^Lucas
A wiec to wszystko nie z mojej winy i o ile wiem, dostaje e-mail, ze w razie problemow pisac
Oczywiście proszę pytać, po to jesteśmy :-). Jednakże najpierw warto jest się rozejrzeć czy gdzieś ten problem nie był wcześniej rozwiązany - zawsze to szybciej, a i my mamy możliwość odpowiedzieć większej liczbie klientów.

Cytat Napisał MX^Lucas
Tak samo mam problemy z technicznym kierunku, a mianowicie z DNS secondary, gdzie jest, albo i nie ma.
Nie rozumiem...

Cytat Napisał MX^Lucas
Niezupelnie, klient chce poczuc jakas wladze, chce kliknac, napisac polecenie w prawdziwej maszynie wirtualnym, oczywiscie jako 'root'. Zadna rzecz nie zastapi takiej przyjemnosci, nawet CPanel i dlatego wiekszosc probuje, co niestety, robia niebezpieczne czy nieprzemyslane eksperymenty.
No tak - doskonale to rozumiem ;-). Chodzi o to, czy użytkownicy takiego serwera, są przygotowani na efekty ewentualnych eksperymentów swojego administratora :-)

Cytat Napisał MX^Lucas
A wiec moje eksperymenty robie ostroznie, bo i tak popsulem 2 razy w tym miesiacu uptime przez serwer Apache.
Po przekroczeniu 100 dni, przestaje się zwracać uwagę na uptime ;-)

pozdrawiam

MX^Lucas
14-07-2005, 19:39
Witam ponownie...

Zresztą proponuje porównać liczbę ofert OVH z konkurencją...
Nie ma sensu porownywac, sa jeszcze inne, atrakcyjne i kuszace oferty, ale to wszystko zalezy wg. gustu. Ja kierowalem sie wyborem polozenia oraz firmy posredniczacej ze znaczka sp. z o.o., wiadomo, na 'krzaczka' nie bede ciagnal po sadach, skoro i tak mam jednego bylego dostawce, ktory juz nie wywiazal sie z umowy, tylko nie mam czasu isc i skladac papiery dowodowe :-/

Ogólnie zauważyliśmy, że większość problemów klientów serwerów dedykowanych nie dotyczy sprzętu ale oprogramowania (!).
To normalna reakcja, ale prosze zwrocic uwage, ze do pomocy technicznej ja zglaszalem w konkretnych sprawach, a nie, ze cos mi nie wychodzi. O ile wiem, dostaje to co jest napisane, a gdzie klikne ma dzialac. A ja dostalem panel Plesk i tak, tu nie dziala, tam nie dziala i tu wykazuje bledy, wtedy sie zastanawialem, po jaka 'cholere' w to sie bawie? Czesc sam poprawilem, ale nadal mi poczta poprzez www nie dziala, bo wy pewnie zle zainstalowaliscie. A wiec to wszystko nie z mojej winy i o ile wiem, dostaje e-mail, ze w razie problemow pisac, ale niestety, do tej pory nie dostalem odpowiedzi. Tak samo mam problemy z technicznym kierunku, a mianowicie z DNS secondary, gdzie jest, albo i nie ma.

Trochę nie zrozumiała dla mnie jest tendencja wykupywania serwerów dedykowanych przez klientów bez doświadczenia w administrowaniu. Przecież w takim wypadku wybór usługi wirtualnego hostingu jest znacznie łatwiejsza i tańsza!
Niezupelnie, klient chce poczuc jakas wladze, chce kliknac, napisac polecenie w prawdziwej maszynie wirtualnym, oczywiscie jako 'root'. Zadna rzecz nie zastapi takiej przyjemnosci, nawet CPanel i dlatego wiekszosc probuje, co niestety, robia niebezpieczne czy nieprzemyslane eksperymenty.

Moja wiedza rowniez jest ograniczona do czasow lata 90, gdzie 'panowalem' wiedza rozbudowa oraz konfiguracji serwerow IRC, wlasnych pomyslow inteligentnych botow itp. A teraz? Zajmuje sie tylko z hostingiem oraz projektowaniem stron www, na tym moj swiat sie konczy narazie ;-) A wiec moje eksperymenty robie ostroznie, bo i tak popsulem 2 razy w tym miesiacu uptime przez serwer Apache.

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz

Łabędź
14-07-2005, 11:03
Cytat Napisał MX^Lucas
Owszem, sa inne uslugi, chociazby screaming,
LOL, owszem 'screaming' mamy jak nagle wszyscy klienci mówią, że im nie działa

Zresztą proponuje porównać liczbę ofert OVH z konkurencją...

Cytat Napisał MX^Lucas
Az 8 adresow IP? Ale wspomnialbym, ze powinny byc nizsze ceny tych uslug.
Niestety adresy IP są towarem deficytowym, a jak wiadomo, jak czegoś jest mało to jest drogie :-/. Jakby każda serwerownia dawała do jednego serwera >2 adresy IP to pula adresów skończyła by się dawno temu...

Cytat Napisał MX^Lucas
Bo to nie jest palac prezydencki, tylko sklep spozywczy ;-) gdzie wisi karteczka, ze jest czynny od i do tej godziny oraz w tych dniach... W takim ja mam wiele klientow i nie zawsze mam czas, by ich obsluzyc wszystkich, wiec kazdy nastepnego dnia dostaje wiadomosc, ale przylaczam sie do protestu, ze powinno sie usprawnic, na dodatek przypalby sie pomoc technicznach w godzinach wieczornych, nawet przez komorke. Ale moge sie przylaczyc, jezeli ktos mi zaproponuje rozsadna stawke wspolpracy :-D
Ogólnie zauważyliśmy, że większość problemów klientów serwerów dedykowanych nie dotyczy sprzętu ale oprogramowania (!). Zdarza się, że klient nie wie jak coś skonfigurować, lub też popsuje konfigurację serwera i ma pretensję do supportu, że ten wolno reaguje. Support dla serwerów dedykowanych powninien dotyczyć przede wszystkim problemów technicznych i organizacyjnych (choć też staramy się pomagać we wszelkich problemach z jakimi zwracają się do nas klienci, oczywiście w miare możliwości). Proszę sobie wyobrazić różnorodność oprogramowania jakiego używają nasi klienci (kilka tysięcy serwerów dedykowanych!). Niestety nie jesteśmu w stanie znać się na wszystkim i znać gotowe rozwiązanie na wszelkie problemy.
Trochę nie zrozumiała dla mnie jest tendencja wykupywania serwerów dedykowanych przez klientów bez doświadczenia w administrowaniu. Przecież w takim wypadku wybór usługi wirtualnego hostingu jest znacznie łatwiejsza i tańsza!

Cytat Napisał MX^Lucas
Mozna tylko domyslac sie co to za polecenie, nic wiecej. Jezeli instalujesz nowe oprogramowanie, to postaraj sie o standardowa obsluge jezyka angielskiego lub polskiego, o ile takowy istnieje lub zerknac do sourceforge...
http://linux.sky.pl/teksty/popolsku.html
http://www.linuxfan.pl/dyskusje/pcol...2003/5965.php3
http://www.fedora.pl/site/forum/inde...showtopic=5206

Linki z pierwszej strony zwróconej przez google...

pozdrawiam

MX^Lucas
14-07-2005, 09:07
Witam serdecznie...

Moim zdaniem w ofercie ovh powinny pojawic sie dodatkowe uslugi typu oferta vps, na polskiej stronie oferta serwerow pod gier, vdsow...
Alez ty jestes wymagajacy ;-) Kazda z tych ofert musi byc specjalnie dopasowywana do uslug oferowanych przez OVH.NET. Owszem, sa inne uslugi, chociazby screaming, serwery gier, ale sie skupia narazie co jest potrzebne. A poza tym majac uprawnienia roota mozesz zainstalowac takie pakiety (serwer gier do CS) i od czego jest GOOGLE?

Najlepiej byloby gdyby kazdy server dedykowany kupowany u Was posiadal 2 adresy ip, a nie tak jak teraz tylko jeden. W sumie dziwi mnie taka polityka firmy z tymi ipekami, tym bardziej ze u innych dostawcow standartem sa dwa adresy ip, a czesto pakiet 8 adresow ip do kazdego serwera dedykowanego.
Az 8 adresow IP? Gdzie ty tutaj widziales :-P Do maszyny moga pojsc jedno, dwie itp. potem dzielone i zarzadzane przez system, ale to wszystko odbywa sie wirtualnie. A co do OVH, to mamy fizyczne adresy i nie nalezy wymagac od tego, ze wladuja ci cala pule dostepnych adresow fizycznych IP. Gdyby tak bylo, juz dawno serwerowna by sie rozkraczyla. Ale wspomnialbym, ze powinny byc nizsze ceny tych uslug.

Inna sprawa to suuport- od wczoraj czekam na jakakolwiek odpowiedz w sprawie technicznej, ale do tej pory nie otrzymalem zadnej konkretnej odpowiedzi na dany problem.
Bo to nie jest palac prezydencki, tylko sklep spozywczy ;-) gdzie wisi karteczka, ze jest czynny od i do tej godziny oraz w tych dniach... W takim ja mam wiele klientow i nie zawsze mam czas, by ich obsluzyc wszystkich, wiec kazdy nastepnego dnia dostaje wiadomosc, ale przylaczam sie do protestu, ze powinno sie usprawnic, na dodatek przypalby sie pomoc technicznach w godzinach wieczornych, nawet przez komorke. Ale moge sie przylaczyc, jezeli ktos mi zaproponuje rozsadna stawke wspolpracy :-D

Pytanie "lezy" u administratora na rozpatrzenie juz dosc dlugo,a problem ktory zglosilem jest o tyle pilny, ze potrzebuje w miare szybko przeniesc konta na nowa maszyne.
Zle sie orientujesz i masz trzy wyjscia... Albo zglosisz sie w e-mailu jako interwencja w godzinach porannych, wtedy wystawia ci rachunek, przelejesz kase i przeniosa ci, albo zamawiasz drugi dysk w role backupu, albo jestes guru nad swoim sprzecie i sam przenosisz. Niestety, ja w to sie bawilem i szczerze mowiac jest to czasochlonne. Przyda ci cie polecenie wget, cp i tar. Nie mowiac juz o drobnych wpadkach przez OVH, m.in. przy liczeniu 7 + 5 im dalo 11, a mi 12...

Najwazniejsze ale to BRAK PODCZAS INISTACJI SERVERA JEZYKA ANGIELSKIEGO JAKO GLOWNEGO. Rozumiem, serwerownia we Francji itd, ale przeciez trudno oczekiwac by klient spoza Francji umial ten jezyk.
Mozna tylko domyslac sie co to za polecenie, nic wiecej. Jezeli instalujesz nowe oprogramowanie, to postaraj sie o standardowa obsluge jezyka angielskiego lub polskiego, o ile takowy istnieje lub zerknac do sourceforge... A najlepiej rekonfigurowac to wszystko, po wiecej mozna siegnac do opcji ./configure blebleble

Ide zajac sie z supportem swoich klientow.

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz

koliber2
13-07-2005, 12:17
Witam.
Moim zdaniem w ofercie ovh powinny pojawic sie dodatkowe uslugi typu oferta vps, na polskiej stronie oferta serwerow pod gier, vdsow. Najlepiej byloby gdyby kazdy server dedykowany kupowany u Was posiadal 2 adresy ip, a nie tak jak teraz tylko jeden. W sumie dziwi mnie taka polityka firmy z tymi ipekami, tym bardziej ze u innych dostawcow standartem sa dwa adresy ip, a czesto pakiet 8 adresow ip do kazdego serwera dedykowanego. Inna sprawa to suuport- od wczoraj czekam na jakakolwiek odpowiedz w sprawie technicznej, ale do tej pory nie otrzymalem zadnej konkretnej odpowiedzi na dany problem. Pytanie "lezy" u administratora na rozpatrzenie juz dosc dlugo,a problem ktory zglosilem jest o tyle pilny, ze potrzebuje w miare szybko przeniesc konta na nowa maszyne. Troche to przykre, ze zamowienia na serwery sa realizowane prawie ze natychmiast, ale juz support jest nieco gorszy. Najwazniejsze ale to BRAK PODCZAS INISTACJI SERVERA JEZYKA ANGIELSKIEGO JAKO GLOWNEGO. Rozumiem, serwerownia we Francji itd, ale przeciez trudno oczekiwac by klient spoza Francji umial ten jezyk. Owszem, jest mozliwosc zmiany jezyka wydajac odpowiednia komende, ale ta komenda niestety nie zmienia calkowicie jezyka systemowego. Dla klientow spoza Francji powinna byc mozliwosc wyboru jezyka systemowego (Francuski,Angielski) tak zeby uniknac problemow ktor ja teraz mam.

MaTraX
05-07-2005, 10:39
Dziekuję za odpowiedź.
Czyli zamawiając serwer mimo, że oferta jest oparta na zasadzie self-managed otrzymuje się platformę gotową odrazu do użytkowania tj. zainstalowany zamówiony system oraz (skonfigurowany) przykładowo panel Plesk lub inny.
Tak więc nawet początkujący administrator nie eksperymentując zbytnio może cieszyć się odrazu działajacym serwerem.

ps.
Może to głupie pytanie, ale właśnie bawiłem się panelem Plesk w wersji demo. Czy na serwerach OVH zainstalowana jest usługa MYSQL no i czy można nią zarządzać z Pleska?

Teraz już widać, ze jestem bardzo początkujący

kamil
05-07-2005, 10:29
Cytat Napisał MaTraX
W tej chwili miałem na myśli najtańszy z dedykowanych serwerów. Czy na nim możliwa by była instalacja panelu Plesk już podczas instalacji?
Można zamówić Pleska do każdego serwera dedykowanego w ofercie. Jest to wersja 7.5.3 z dołączoną licencją na 30 domen. Można także dokupić u nas licencję na dodatkowe domeny. Instalacja serwera i oprogramowania jest wliczona w cenę dzierżawy.

MaTraX
04-07-2005, 17:51
W tej chwili miałem na myśli najtańszy z dedykowanych serwerów. Czy na nim możliwa by była instalacja panelu Plesk już podczas instalacji?

p.s
Rozumiem, że tego typu instalacja była by wliczona w cenę oraz pierwszą instalację systemu gwarantowana przez OVH

kamil
04-07-2005, 17:48
[QUOTE=MaTraX] Czy mógłbym się dowiedzieć czegoś więcej o tym managerze? http://www.ovh.com/managerv3/
Jakie operacje można za jego pomocą wykonywać itd.

Najlepiej przekonać się samemu do czego jest zdolny manager v3. Sama rejestracja jest darmowa.

http://www.ovh.pl/pl/products/order_new_nic.html
www.ovh.com/managerv3

Cytat Napisał MaTraX
Czy np. na zamówionym serwerze np. z systemem "autorskim" ovh będzie zainstalowany jakiś panel administracyjny poza wembinem? tj. chociażby DirectAdmin?
W zależności od dystrybucji instalujemy na serwerach: Webmina, BlueQuartz lub Pleska. Można oczywiście zainstalować, każdy inny panel wedle własnego uznania.

Cytat Napisał MaTraX
Rozumiem, że serwery fizycznie znajdują się we Francji
Tak, wszystkie serwery są umieszczone w naszych serwerowniach na terenie Paryża.

MaTraX
04-07-2005, 15:03
Nie jestem jeszcze klientem, jednak po zapoznaniu się z ofertą i przeczytaniu kilku komentarzy/opinii na temat ovh wszystko wygląda bardzo dobrze.

- ceny sa przystępne
- obsługa (ze strony przyszłego klienta) również wygląda dobrze

Czy mógłbym się dowiedzieć czegoś więcej o tym managerze? http://www.ovh.com/managerv3/
Jakie operacje można za jego pomocą wykonywać itd.

Czy np. na zamówionym serwerze np. z systemem "autorskim" ovh będzie zainstalowany jakiś panel administracyjny poza wembinem? tj. chociażby DirectAdmin?

Rozumiem, że serwery fizycznie znajdują się we Francji

kb296-ovh
07-06-2005, 15:39
Korzystam z serwerów dedykowanych i brakuje mi na www jednoznacznego określenia możliwości zakupienia dodatkowego IP do serwera i kosztu tej usługi.
Oprócz tego....może bylaby możliwość wprowadzenia jakichś zniżek lub innych profitów dla klientów, którzy wykupują większą ilość serwerów....
I jeszcze jedna uwaga...nie wiem czy można podpisać jakąś umowę z datacenter, wielu moich znajomych administratorów posiada podpisaną umowę i wynikają z niej dla nich dodatkowe korzyści....
I na razie to wszystkie moje uwagi.

Łabędź
02-06-2005, 12:19
Czy uważasz, że oferta firmy OVH w pełni zaspokaja potrzeby klienta?
Brakuje jakiejś usługi, a inna jest zupełnie niepotrzebna?

Czekamy na Twoje zdanie.